FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : Újra szárnyal az amerikai e-biznisz

Újra szárnyal az amerikai e-biznisz

  2005.08.21. 08:18

Az Egyesült Államok e-kereskedelmi vállalkozásai a dotcom-lufi kipukkadása után ma megint mesés profittal gazdagodnak. Az Új Gazdaság ismételt térhódítása megváltoztatja a fogyasztói szokásokat, és még inkább fokozza a versenyt.

A nagy testvér figyel téged - de nem az orwelli fikcióban, hanem az amerikai Szilícium-völgy való világában. Patrick McKenna, a kaliforniai székhelyű LiveOps 34 éves alelnöke büszkén mesél a 40 millió dolláros forgalmat generáló cég üzleti modelljéről. Az online call-centert üzemeltető vállalat bárki számára munkalehetőséget biztosít, akinek van otthon telefonvonala, számítógépe, szabatosan beszél angolul és/vagy - a helyi sajátosságot figyelembe véve - spanyolul, valamint megbirkózik a LiveOps honlapján található intelligenciatesztekkel. A távmunka végletekig csiszolt változatában a mintegy százfős cégközpont folyamatosan szemmel - pontosabban füllel - tartja az alkalmazottak munkáját.

„A nagy testvér állandóan fülel" - mondja McKenna, akinek munkatársai utólag minden beszélgetést ellenőriznek, vizsgálván, hogy az otthonról dolgozó alkalmazott a lehető leghatékonyabban igazítja-e útba a partnervállalatok ügyfeleit, vásárlóit. És hogy mennyi mindezért a fizetség? McKenna máris mondja a precíz választ: 25 dollárcent percenként, persze csak a jól végzett munkáért. Ha valakit csevegésen, vagy az ügyfél nem kellően célorientált útbaigazításán kapnak, azonnal eltávolítják a cégtől. Három esztendő alatt a mintegy ötezer (be)dolgozó fele cserélődött ki, és a magas fluktuáció ma sem hagy alább.

Munkaerő-túlkínálat

A LiveOps főhadiszállásán, a Szilícium-völgybéli kisváros, Palo Alto csúcstechnológiával felszerelt dobozszerű épületében elégedettek: az évi 60 (!) százalékos növekedési ütemet, úgy vélik, tartani tudják, sőt azt remélik, hogy az üzleti klíma az elkövetkező időkben az eddigieknél is kedvezőbb lesz.
„Ismét túlkínálat van a munkaerő-piacon" - mondja a cég alelnöke, aki a dotcom-buborék 2001-es kipukkadását követően - amikor több ezer vállalkozás ment csődbe, és mintegy 50 ezren hagyták el a Szilícium-völgyet - ismét az internetgazdaság szárnyalását vetíti előre.

Igaza lehet. A LiveOps-ot imponáló eredményei ellenére csupán az újra lendületbe jött internetbiznisz kis halai között tartják számon. Ám az elektronikus kereskedelem cápái, a kereskedéssel foglalkozó eBay és Amazon.com, illetve a főleg keresőportálként számon tartott Yahoo! és Google is vidáman lubickolnak. Piaci értékük kisebb megingásoktól eltekintve növekszik. Elemzők e kör piaci kapitalizációját összességében mintegy 130 milliárd dollárra becsülik, szemben az egy évvel korábbi 63 milliárd dollárral. A növekmény nagy részben annak köszönhető, hogy a Google megjelent a tőzsdén.

A tízéves születésnapját júniusban ünneplő eBaynél szintén minden ok megvolt a pezsgőbontásra:
a San José-i cég központjában az idén 1 milliárd dolláros profittal számolnak. A kezdetben plüssállatokkal kereskedő cég online piacterén ma már szinte mindent meg lehet találni. A folyamatosan bővülő piactér igazi intézmény lett az e-kereskedelem határok nélküli világában. Az eBay-en lebonyolított éves forgalom 40 milliárd dollárt tesz ki, a regisztrált felhasználók száma meghaladja a 150 milliót. Egy esztendő leforgása alatt 60 millió vevő és eladó látogatta meg az elektronikus piacteret. Az Economist adatai szerint az egyesült államokbeli összes elektronikus vásárlás egynegyede e portálon keresztül zajlik, és mintegy félmillió amerikai rendszeresen itt szerzi be a szükséges portékát. A cég népszerűsége Amerikán kívül is növekszik; az öreg kontinensen a németek és a britek a legaktívabb eBay-vásárlók.

A több millió terméket a leglátogatottabb e-kereskedelmi portálon 40 ezer (!) kategóriába sorolják.
Az adásvételhez regisztráció szükséges. A vevőknek a tranzakció ingyenes, az eladóknak azonban
25 centet kell fizetniük egy-egy termék „kirakatba" helyezéséért. A termékek egy része fix áras, emellett több ezer árverés zajlik egy időben, s mód van arra is, hogy a vevő és az eladó közvetlenül állapodjon meg az árról. Meg Whitman, a vállalat vezérigazgatója - akit az Egyesült Államok legbefolyásosabb női vezetőjeként tartanak számon - úgy véli, a sikerek ellenére az eBay „még csak a kezdetén jár az útnak".

Interakcióban

E kijelentés persze éppen attól lesz érdekes, hogy az „utak" az e-biznisz világában kifürkészhetetlenek.
A sikeres internetes vállalkozásoknak gyorsan kell tudniuk megújulni, és folyamatosan reagálniuk kell az ügyfelek igényeire. Az internetező közönséggel folyamatos interakcióban lévő cégnél is meglepődtek azon, hogy mára a legnagyobb értékű kereskedést a használt autók adásvételével sikerült elérni.
E hagyományos ágazat korábban ellenállt a világháló kísértésének, ma azonban az eBay fix áras üzletkötéseinek harmada - évi mintegy 13 milliárd dollár - származik az autókereskedelemből.

„Általános tendencia, hogy az online marketing egyre nagyobb bizalomnak örvend, meghódítva a hagyományosabb ágazatokat" - húzza alá David Verill, a Boston melletti Massachusetts Institute of Technology (MIT) e-business központjának vezetője. Az autóvásárlás több portálon keresztül is megoldható, kutatások szerint a potenciális amerikai vásárlók kétharmada tájékozódik a weben, és
6 százalékuk ott is veszi meg a kiszemelt négykerekűt. A General Motors, a világ legnagyobb autógyártója oldalát havonta 30 ezren látogatják. Verill szerint gyorsabb és olcsóbb a neten vásárolni.
Az online beszerzett autók ára átlagosan 450 dollárral alacsonyabb, mint a szokásos adásvétel esetében.

Agyelszívás

Az internetes kereskedelem a törzsvásárlókból és szimpatizánsokból álló közösségek (community) interakciójából jön létre. Az eBay-közösség például olyan értékekben osztozik, mint a becsületesség, az individualizmus, a kölcsönösség vagy az abbéli hit, hogy az emberek alapvetően jók. És, ha a szkeptikus európai látogató némi távolságtartással fogadja ezeket a „kereskedelmi" kategóriákat, az amerikai álom szószólói rögvest replikáznak: június végén, a cég tízéves évfordulóján - egy szemináriumsorozattal egybekötött fiesta keretében - több mint tízezren gyűltek össze San Joséban, hogy a virtuális kontaktusokat személyes ismeretségre cseréljék. „Az online kereskedés sokak életét változtatta meg" - mondja Jay Monahan, az eBay egyik alelnöke. „E cégnél dolgozni továbbra is álom" - jelzi egyúttal azt is, hogy optimizmusa töretlen.

A netes vállalkozásokra jellemző folyamatos megújulási igény és képesség nemcsak e cégek kínálati oldalát alakítja át, hanem a munkaerő-keresletet is. A BusinessWeek magazin szerint valóságos agyelszívás működik a hagyományosabb vállalatoktól és szektorokból az internet-vállalatok felé.
A jól képzett mérnökök és kutatók ma már szívesebben dolgoznak a Google-nál vagy Yahoo!-nál, mint a hagyományos technológiai cégeknél. Az Egyesült Államokban a netes cégek mágnesként vonzzák a jó szakembereket. A mai e-business lényegében azt a szerepet vette át, amit korábban a Microsoft játszott: gyűjtőhelye a fiatal, kreatív szakembereknek, akik tevékenységükben sem földrajzi, sem szakmai határokat nem ismernek. A felfedezés öröme csak az idei második negyedévben 230 mérnököt csábított el a Google-hoz. A kis netes vállalkozások is vonzzák a nagyvállalati szakembereket. A LiveOps vezetői például korábban a Microsoftnál, a Time Warnernél vagy a JP Morgan-nél dolgoztak.






Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=104182

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom