FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Konzervált napfénnyel a száraz utakért

Konzervált napfénnyel a száraz utakért

  2005.08.24. 07:16

Angliában is konzervált napfénnyel próbálnak jégmentesíteni egy útszakaszt.

Ausztriai és hollandiai kísérletek után most Angliában próbálnak nyáron eltett meleggel, "konzervált napfénnyel" jégmentesíteni egy útszakaszt. A padlófűtésnél szokásos csőhálózatban keringő víz hőszigetelt tartályba gyűjti a nyári meleget, és télen ezzel a hővel melegítik fagyáspont fölé az út hőmérsékletét.

A brit Transport Research Laboratory Ltd. hozzákezdett Berkshireben egy kísérleti útszakasz kiépítéséhez, ahol a téli csúszásmentesítést nem sózással vagy homokszórással, hanem melegítéssel oldják meg.
Az energiát a nyáron begyűjtött napenergiából nyerik - jelentette a New Scientist című brit tudományos folyóirat.

A májusban megkezdett kísérlet során egy magánút rövid szakaszát csőhálózattal látták el: 12 cm mélységben egymástól 15 cm távolságra 25 mm átmérőjű polietilén csöveket rejtenek a betonba.
Ebben a mélységben a talaj éves átlaghőmérséklete 12 Celsius-fok, de nyáron 25 fokra is felmelegszik.

A nyári melegben felmelegedő vizet az út mellett beásott, méteres polisztirol hőszigeteléssel burkolt tartályokba vezetik. Télen, amikor az aszfaltban elhelyezett szenzorok szerint a hőmérséklet +2 fok alá süllyed, a tartályokból az úttest csőhálózatába szivattyúzzák a melegvizet, hogy ne alakulhasson ki az út felületén jégréteg.

Ausztriában és Hollandiában már próbálkoztak hasonló módszerrel, de ott a víztartályokat 20 méteres mélységbe kellett beásni. Nagy-Britanniában enyhébb az éghajlat, ezért olcsóbban kiépíthető a rendszer.
A két éves kísérlet a brit költségvetésnek 480 ezer fontjába (860 ezer dollárjába) kerül, de az elképzelések szerint a jövőben hasonló módszert irodák padlófűtésénél is lehetne alkalmazni.





Forrás: Hiradó.hu
http://www.hirado.hu/cikk.php?id=56784

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom