FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Alkoholszondát tesztel a Volvo

Alkoholszondát tesztel a Volvo

  2005.08.30. 07:30

Gépjárműveinkben lassan már megszokhattuk a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető fény vagy hangjelzéseket. Akik már ezt is idegesítőnek tartják, azok valószínűleg nem örülnek majd a Volvo által tesztelt vezetésbiztonsági újítások hallatán.

A Ford csoporthoz tartozó svéd autógyár egyik kütyüje, az úgy nevezett "Breathalyzer" az ittas vezetőket igyekszik távol tartani az utaktól, azáltal hogy egyszerűen nem engedi elindítani a járművet. A rendőrség által is alkalmazott kézi alkoholszondához hasonló alkalmatosság a biztonsági öv csatjára van felszerelve, amibe bele kell fújnia a sofőrnek miután elhelyezkedett az ülésben, majd a becsatolás után a high-tech csat lejelenti a fedélzeti számítógépnek a vezető véralkoholszintjét. Ha ez meghaladja az engedélyezett mértéket, akkor az autó nem fog elindulni.

Az EU felmérése szerint évente közel 10 000 ember hal meg az utakon ittas vezetésből származó balesetekben, számtalan esetben pedig a biztonsági öv használatának elmulasztása vezet sérülésekhez.
Ez ihlette a céget az alkoholszondával egybeépített biztonsági öv kifejlesztésére, olvasható a Volvo által kiadott sajtóközleményben.

A Breathalyzer-t már egy tesztautóban is nyúzzák, ami tartalmaz egy másik újítást, egy elektromos indítókulcsot, amit különböző sebességhatárokra lehet beprogramozni. Ez újabb óvintézkedés, hogy a tapasztalatlan, sokszor túlságosan is vadul hajtó tinik tempóját lekorlátozzák.

Ez a technika a Volvo szerint talán hasznosabbnak bizonyulhat a fuvarozó cégek számára, akik a megoldással biztosíthatják, hogy flottáik nem lépik át a sebességhatárt, csökkentve az ebből adódó kockázatokat. A Volvo vezetői hangsúlyozzák, hogy ezek a szerkezetek csupán részei a cég autóinak átfogó biztonságosabbá tételére irányuló törekvéseinek. A fent említett rendszerek a kutatóközpontból a gyártószalagokra történő átültetése évekig tarthat, ha egyáltalán valaha is megvalósul.

A fejlesztéseket elsősorban a Ford és az amerikai piac szorgalmazza, ahol az FBI jelentése szerint
1,4 millió embert tartóztattak le 2003-ban ittas vezetésért, míg az ebből származó halálos balesetek száma 13 096 volt. A svédek elismerik, hogy az Egyesült Államokban merőben más az "állami kontroll" filozófiája, mint az európai országokban, bár a programozható indítókulcs nálunk sem lenne rossz ötlet.

Visszatérve az alkohol ellenőrző rendszerhez, hasonló technikákkal az Egyesült Államokban már a hetvenes évek óta próbálkoznak a visszaesők körében, váltakozó sikerrel. A régi eszközök egyszerűen kijátszhatók voltak, nem kell túl sok ész ahhoz, hogy egy józan útitárssal fúvassuk meg a szerkezetet, és máris indíthatjuk az autót. A technika azonban azóta sokat fejlődött, így egyéb azonosítási módszerekkel egybeépítve talán mégis megoldható a dolog, kérdés, hogy mennyire lehet és érdemes mindezt túlbonyolítani.

A biztonsági újítások pedig sokszor több kárt okoznak, mint hasznot, különösen a kezdeti időkben, elég ha csak a légzsákokra gondolunk. Ami a felnőtteknél életet mentett, az eleinte a gyerekeknél súlyos, sokszor halálos sérüléseket okozott, mivel a légzsákok túl nagy erővel robbantak ki, vagy az áldozatok nem megfelelően voltak bekötve az ülésbe. A biztonsági rendszerek támogatói szerint a technikán túl a társadalmi szemlélet fejlődése is nagy segítség lenne.





Forrás: fn.hU
http://www.fn.hu/index.php?id=8&cid=104770

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom