FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Rendszeresen neteznek a gazdasági lapok olvasói

Rendszeresen neteznek a gazdasági lapok olvasói

  2005.09.06. 08:11

Magyarországon a 15 éves és idősebb lakosság mintegy 32 százaléka rendelkezik internet-eléréssel, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közösen létrehozott adatbázisából.

Magyarországon a 15 éves és idősebb lakosság mintegy 32 százaléka rendelkezik internet-eléréssel, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közösen létrehozott adatbázisából.

A Product Media Index (PMX) adatbázisból az is kiderül, hogy 15 százalékuk már otthon is felhajthat az információs szupersztrádára. Meglepő adat, hogy ők többen vannak, mint azok, akik munkahelyükön rendelkeznek internet eléréssel (11 százalék). 10 százalék iskolában, 11 százalék nyilvános helyen (könyvtárban, internet-kávézóban), 7 százalék pedig egyéb más helyen jut internethez.
Az internethasználók egy hónapban átlagosan 34 és fél órát töltenek a világhálón.

Az internetet minden, vagy majdnem minden nap használók az általános női lapokat (28 százalék), a megyei és helyi napilapokat (26 százalék) és az országos közéleti napilapokat (23 százalék) olvassák rendszeresen. Az egyes lapok rendszeres olvasói közül a számítástechnikai és informatikai lapok olvasói interneteznek a legsűrübben, hiszen 39 százalékuk minden, vagy majdnem minden nap "csatlakozik".
Az aktuális információkra talán "legéhesebb" és szakmájukból adódóan talán leginkább rohanó életmódot folytató gazdasági és pénzügyi lapok rendszeres olvasóinak 37 százaléka használja a világhálót, míg a politikai-közéleti lapokat rendszeresen olvasók esetében ez az arány 25 százalék.

Az adatokból arra a következtetésre is juthatunk, hogy a TV-nézés és az internetezés valami módon helyettesíti egymást a médiafogyasztási struktúrában - nagy valószínűséggel a médiafogyasztásra fordítható szabadidő korlátossága miatt. Az országos kereskedelmi csatornák rendszeres nézőinek csupán 5 százaléka használja az internetet minden, vagy majdnem minden nap. Ugyanez az arány az országos közszolgálati csatornák nézőinek körében 3 százalékot ér el. A közszolgálati rádiók rendszeres hallgatóinak csupán 3 százaléka internetezik napi rendszerességgel.

Az internetező társadalom nem fogyaszt intenzívebben koffeintartalmú italokat - így kávét és teát -, mint a lakosság egésze. Az interneten hetente több alkalommal böngészők 15 százaléka tartozik a legintenzívebb teafogyasztók (a teljes lakosság körében ez 13 százalék) és 16 százaléka a babkávéból készült klasszikus italt leggyakrabban fogyasztók közé (a teljes lakosság körében ennek aránya 18 százalék). Más a kép azonban, ha a www-n szörfözők energiaitalok és az üveges alkoholos koktélfogyasztását vizsgáljuk.
A leggyakrabban netezők mintegy kétszer nagyobb arányban fogyasztják ezeket az italokat, mint az a teljes lakosság körében megfigyelhető.

A PMX a XXI. század szegmentációs módszere. Ez az eszköz az eddigieknél mélyebb, a célszemélyek fogyasztására épülő szegmentációt tesz lehetővé, s így segíti a marketingkérdésekben döntéshozók, valamint a médiatervező ügynökségek munkáját.

A GfK Csoport a világ öt legnagyobb piackutató szervezetének egyike, a 2004-es pénzügyi évet 672 millió eurós árbevétellel zárta. Az Ipsos 1975-ben alakult Franciaországban. Jelenleg 40 kutatóintézet tartozik hozzá, a 2004. évi árbevétele 600 millió euró volt.





Forrás: mfor.hu
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=21135&pat=5

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom