FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Áprilistól csipkártyával lehet utazni

Áprilistól csipkártyával lehet utazni

  2005.09.14. 08:14

A BKV jövő áprilisban vezeti be a kisföldalattin az elektronikus jegy- és bérletrendszert, amelyet fokozatosan kiterjesztenek, így 2007. decemberére már az összes járaton papírbérlet helyett csipkártyával lehet utazni.

A rendszer kiépítése 16-24 milliárd forintot tesz ki. A tenderre négy pályázó jelentkezett.

Jövő április elsején vezeti be a BKV a kisföldalatti vonalán az elektronikus jegy- és bérletrendszert, amelyet 2006. november 30-ig kiterjesztenek majd a többi metróra, 2007. decemberében pedig a BKV összes tömegközeledési járatára.

Koós András, a BKV projektigazgatója közölte: a rendszer várhatóan 16-24 milliárd forintba kerül, és azt úgy építik ki, hogy később alkalmazható legyen a Budapesti Közlekedési Szövetség járatain, azaz a Volán-buszokon és vonatokon is.

Csippel ellátott műanyag kártyákra cserélik le a papírjegyeket és bérleteket. A kártyákat, amelyeket ötéves élettartamra terveznek, a telefonkártyához hasonlóan többször lehet feltölteni, és feltöltés nélkül mintegy 500 forintba kerül majd. Egy vonaljegy ára 50 forint körül alakul, a jegyet várhatóan
100-200 alkalommal lehet majd feltölteni.

A csipkártyás jegy visszaváltható lesz azok számára, kik csak egyszer használják. A tömegközlekedési eszköz használata előtt egy leolvasó egység vonja majd le az adott összeget a jegyekről és bérletekről.
A metró esetében a kapu csak ezt követően engedi be az utasokat.

A rendszer kiépítésére tendert írtak ki, amelyre négy cég jelentkezett: az EDS Magyarország Kft., a Sagem Magyarország Kft., a MÁV Informatikai Kft. és a T-Systems. A BKV közülük várhatóan novemberben hirdet győztest. A pályázaton nyertes cég 10 évig üzemelteti a rendszert, a BKV pedig ezalatt rendelkezésre állási díjat fizet, így törleszti a vállalkozónak a költségeket, majd ezt követően a rendszer a BKV tulajdonába kerül.




Forrás: Magyar Nemzet Online

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom