FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : A TGV-k, azaz a francia szupervonatok üzembe állítása

A TGV-k, azaz a francia szupervonatok üzembe állítása

  2005.09.22. 07:39

1981. szeptember 22-én a francia államelnök, Francois Mitterand felavatta a Párizs-Lyon közötti TGV vonalat. Az Alstrom vállalat által épített vonat átlagsebessége 290-310km/ óra, azonban az 1990. május 18-án rendezett tesztút során az 515km/ órát is elérte.

A híres TGV-k Franciaország nemzeti szimbólumává váltak. Francois Mitterand francia államelnök
1981. szeptember 22-én avatta fel a Párizs-Lyon közötti TGV vonalat, ezzel két órával csökkentve a két város viszonylatában a menetidőt. Az Alstrom cég által épített vonat átlagsebessége 290-310 km/ óra, de az 1990. május 18-án rendezett tesztút során rekordsebességet felállítva, elérte az 515km/ órát is.

Az első TGV szakasz megnyitása után néhány év elteltével több másik vasútvonalat is átadtak a forgalomnak. 1989 szeptemberében Párizs- Bagneux és Le Mans-Connerré, 1990-ben Courtalain és Tours-Monts-Junction, 1993-ban pedig Párizs-Arras között, és a sort hosszan lehetne még folytatni.





A TGV vonalak behálózzák egész Franciaországot. A vonat nagyszerűségét mutatja, hogy például a Párizs - Marseilles közti 750 kilométeres szakaszt 3 óra alatt tesz meg. Összehasonlításképpen: a Budapest-Debrecen között közlekedő Intercity-nek a 240 kilométer megtételéhez 2 óra 40 percre van szüksége.

A „csúcsvonatok” azonban nemcsak Franciaországon belül, hanem a határt átlépve külföldre is szállítják az utazóközönséget. Az első TGV-t nemzetközi szakaszon Párizs és a Brüsszel közelében található Lembeek között 1997-ben állították üzembe, de azóta közlekedik már Németországba, Hollandiába, Svájcba és Olaszországba is.




Forrás: National Geographic.hu
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=5&id=5643

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom