A tengerentúlon folytatódik a Bombardier-Stadler párharc
2005.09.29. 07:54
Miután itthon - féléves csúszást követően - végül lezárult a Bombardier és a Stadler küzdelme a MÁV elővárosi motorvonattenderén, a napokban mindkét vonatgyártó cég bejelentette: az Egyesült Államokból kapott újabb megrendeléseket.
A mostani üzlettel együtt a német cég - 2002-től számítva - összesen 231 emeletes vonatra kapott megbízást New Jersey-ből mintegy 457 millió dollár értékben. Amennyiben a hátralévő opciókat is lehívják, úgy az összesített vételár 525 millió dollárra rúg majd. Ebben az esetben összesen 276 emeletes Bombardier-vonat segíti a kapacitásnövelést az NJ TRANSIT szakaszain. Az első emeletes szerelvényeket 2006 végén állítják majd forgalomba, a gyártás a kanadai Quebecben található La Pocatière-ben, a végső összeszerelés a New York-i Plattsburgh-ben történik meg.
Mint arról a mfor.hu korábban beszámolt, a Stadler nemrég szintén az amerikai piacon ért el sikert: múlt pénteken Austin város közlekedési felügyelete a svájci céget hirdette ki győztesként a 6 + 12 elővárosi vonat szállítására kiírt pályázatán. A megbízás 6 csuklós GTW elővárosi vonat szállítására, valamint opcionálisan további 12 szerelvényre vonatkozik. A szerződés értéke mintegy 32,3 millió dollár, amely az összes vonat szállítása esetén eléri a 94,6 millió dollárt.

A texasi közlekedési vállalat Austin és Leander között egy 32 mérföld hosszúságú elővárosi vonalat épít ki, amelyet 2008 januárjában indítanának el. A svájci társaság az első motorvonatot 2007 végén, míg az utolsót 2008 tavaszán szállítja le. „Bízunk abban, hogy az austini és New Jersey-i sikereinkre alapozva tovább építhetjük és fejleszthetjük jelenlétünket az amerikai közlekedési piacon" – mondta el az üzlet kapcsán Peter Spuhler, a Stadler Bussnang AG tulajdonos vezérigazgatója.
Mint ismert, hazánkban a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-án elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyben, így jogilag megnyílt az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt.
A 30+30 motorvonat szállításáról szóló paktum életbe lépésére legkorábban október közepén kerülhet sor, az első szerelvények - a korábbi ígéretek szerint - 2006 tavasszal állnak forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.
Forrás:mfor.hu http://www.mfor.hu/cikk.php?article=22430&pat=5
|