FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Csődhelyzet a BKV-nál: Tavasszal leállnak a buszok?

Csődhelyzet a BKV-nál: Tavasszal leállnak a buszok?

  2005.10.05. 07:31

Elérte a 13 milliárd forintot a BKV első félévi vesztesége. A Budapesti Közlekedési Vállalat a kormány segítségét várja.

A Fővárosi Közgyűlés ellenzéke a városvezetést okolja a csődhelyzet miatt. A Fidesz szerint 20 milliárd forint hiányzik a társaság kasszájából a főváros miatt, mivel az immár 8 éve egy forintot sem adott a vállalatnak.

Stabilnak nevezi a BKV Rt. pénzügyi helyzetét a társaság kedden nyilvánosságra hozott közleménye, amely szerint a cég finanszírozása jövő márciusig biztosított.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy bár az év elején voltak átmeneti likviditási zavarok, az állami normatív támogatás júliusi folyósítását követően a BKV Rt. a szállítói követeléseket azonnal rendezte. A társaság pénzügyi helyzete stabilizálódott, s ezt erősíti "a Társaság Üzleti Tervében előre rögzített 15 milliárd forint állami garanciával támogatott hitel, amelynek lehívására előreláthatólag október közepén kerül sor". Ezzel várhatóan a BKV Rt. finanszírozása 2006 márciusáig biztosított - szögezi le a közlemény.

A BKV Rt. emlékeztet arra, hogy a társaság 2005. évi üzleti tervében menetdíjbevétel-növekedés címen két tétel szerepelt: egyrészt a díjemelésből adódó mintegy 4,5 milliárd forint, ami teljes mértékben teljesült, másrészt az a bevétel, amire azért lehetett számolni, mert a személyi jövedelemadóról szóló módosított törvény a helyi utazási bérlet vagy menetjegy munkáltató által történő adómentes elszámolhatóságot biztosít.

"Tényként kellett elkönyvelnünk, hogy a munkáltatók az utóbbi lehetőséggel nem éltek. Emiatt a BKV Rt. az ezen a címen tervezett 2,5 milliárd forintos többletbevételt nem tudja realizálni" - olvasható a tájékoztatóban.

Kupper András, a fővárosi Fidesz-MKDSZ frakcióvezetője hétfői sajtóértekezletén azt a véleményét fogalmazta meg, hogy hiba volt az idén 18 százalékkal emelni a BKV tarifáit, mivel aggasztóan, nyolc százalékkal csökkent az utasok száma. Azt a tényt, hogy az első félévben mintegy 1,4 milliárd forinttal volt kevesebb a BKV jegybevétele a tervezettnél, a frakcióvezető úgy értékelte: ez nem jelent mást, mint hogy az utasok már nem tudják kifizetni a magas jegyárakat, vagy jobban megéri nekik saját autójuk használata, esetleg inkább bliccelnek.

Az ellenzéki politikusnak Menyhért László, a BKV vezérigazgató-helyettese válaszolt, aki elmondta: a tervezettnél mintegy 2,5 milliárd forinttal kevesebb a jegybevétele az idén a BKV-nak a várakozáson jóval alulteljesült dolgozói bérletvásárlások miatt. Nem jött be az a számításuk, hogy többletbevételhez jutnak akkor, ha a kormány a dolgozók munkába járását adómentesen támogatja. Sőt a korábbinál kevesebb dolgozói bérletet adtak el. A tervezéskor havi 30 ezerrel több dolgozói bérletre számítottak - tette hozzá.

 






Forrás: Hiradó.hu
http://www.hirado.hu/cikk.php?id=65073

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom