| Hírek : Generációváltás a tévépiacon |
Generációváltás a tévépiacon
2005.10.06. 08:40
Jövőre lapostévés generációváltás várható a magyar háztartások nagy részében – derül ki a Samsung Electronics felméréseiből. A dél-koreai cég a kínálkozó üzleti lehetőség egy részét az olcsóbb, katódcsöves lapostévéjével kívánja megragadni.
Az elmúlt hetekben a magyarországi piacon is erőteljes kampányt indított a Samsung az idei CeBit-en technológiai újdonságként bemutatott képcsöves, de lapos tévékészülékeivel. A tendencia ugyan ma már a katódcsöves típusok arányának csökkenése irányába mutat, de az új modellnek, amely főként az árával támaszt versenyt a digitális lapostévéknek, itthon még elég nagy piaca lehet – válaszolta lapunk megkeresésére Tarlacz Zoltán, a Samsung Electronics Magyar Rt. marketingmenedzsere.
A cég felmérése szerint jövőre cserélődik le nagy számban a hazai háztartásokban a katódcsöves készülékek korábbi generációja, amit részben a digitális típusok feléért árusított „slim-fit” modellek válthatnak fel. Ezt a potenciális üzleti lehetőséget kívánja megragadni még a dél-koreai elektronikai cég, noha a társaság Magyarországon is főként az LCD- és plazmatechnológiájú modellekre összpontosít – tette hozzá a marketingmenedzser. A 80 centiméteres képátlójú és 40 centiméter mélységű slim-fit televíziókból az Európában értékesített első néhány ezer darab még az ázsiai gyárakból érkezett, nyártól viszont már a Samsung jászfényszarui üzeme gyártja az erre a piacra szánt teljes mennyiséget. Hamarosan megkezdődik a bemutatómodellnél kisebb, 72 centiméteres képátlójú típusok öszszeszerelése és forgalmazása is.
A Samsung Jászfényszarun működteti egyetlen európai televíziógyárát. Az 1200-1400 főt foglalkoztató üzem tavaly 2,4 millió készüléket gyártott. Még dominálnak a katódcsöves termékek, mivel az európai piacon is ez adható el nagyobb számban. Elkezdődött azonban a csúcstechnikának számító projektoros és LCD-tévék összeszerelése is.
Forrás: Világgazdaság Online
|