| Hírek : Sportkombi a győri Auditól |
Sportkombi a győri Auditól
2005.10.15. 08:11
2008-ig több újdonság is készül majd a győri Audinál: a négyüléses kupé és kétüléses roadster után kerül szalagra a crossover, melynek tanulmánymodelljét jövő héten mutatják be Tokióban.
Deréktól lefelé már felismerhető az új győri sportkocsi, bár a kombit és kupét idéző felső része már a harmadik modellt sejteti. A Shooting Brake új is meg nem is, hiszen már több autómárka is megpróbálta kielégíteni a tágas, ám mégis sportos megjelenésű autók iránti vásárlói igényt. Az első fecske az 1971-ben bemutatott Volvo 1800 ES modell volt, melyet az Angyal-filmekből ismert kupéból alakítottak át. Hasonló recept alapján készült a két évtizede bemutatott 480-as is.
Napjainkban ismét divatos az öszvérmegoldás. A kreációk jelölésére kategóriát is kreálták, a legújabb crossover darabbal az Audi szolgált. A sportos kombit a jövő héten nyíló tokiói autószalonon mutatják be. A modell továbbfejlesztett változata készül majd 2008-től a győri Audi Hungáriánál. Ez a harmadik típusa lesz a jelenlegi TT-t leváltó modellnek, melyet megelőz egy hagyományos kupé, a végleges autót 2006 márciusában mutatják be Genfben, majd tavasztól már Európa-szerte árusítják. Egy évvel később kerül piacra a kétüléses roadster.
A Volkswagen konszern hagyományos fődarab egységesítési stratégiájának megfelelően az új 4,2 méteres sportkocsi is a 2,5 méteres tengelytávú padlólemezre épül, és a motor mellett a sebességváltó is csereszabatos a konszern más modelljeivel. Az Audi-hagyományokhoz hűen a nyitott TT-ből is lesz Quattro, vagyis állandó négykerék-hajtású változat. Az is hagyomány, hogy a sportkocsikba az autószereldével szomszédos motorgyár termékeit építik.
A Shooting Brake, vagyis sportkombi Audi hathengeres, huszonnégy szelepes, 3,2 literes, 250 lóerős teljesítményű benzinmotorjával álló helyzetből hat másodperc alatt éri el a százat, és 250 km/órás sebességre képes. A quattro-hajtás mellett az autó stabilitását növeli a változó karakterisztikájú adaptív lengéscsillapítású futómű. A Cadillac és Corvette modellekről ismert rendszernél a csillapító folyadék viszkozitását elektromágneses úton változtatják.

A gyártó szerint az autó kompakt, erőteljesen atlétikus: az egyébként megszokott marketingszöveggel első látásra egyet lehet érteni, mert minden részletében megőrizte elődjének jellegzetességét, az agresszív sportosságot. A magas övvonal, a kidomborodó kerékjárati ívek mellett a hátsó lámpák is a jelenlegi TT-re, és egy kicsit a Német Túraautó Bajnokságban szereplő A4-esre emlékeztetnek.

A világító diódás fényszóró és a hűtőrács formája már inkább Willi Smith társára, az I Robot című filmben szereplő RSQ autóra emlékeztet, de persze az Audik ennél ősibb, és saját forrásból meríthettek, hiszen a maszk már a harmincas évek Nouvolari versenyautóját is jellemezte.
A karosszéria dinamizmusát fokozzák a karbon féktárcsák hűtését szolgáló légbeömlő nyílások, a két kipufogó, a széles hátsó oszlop és a trapéz alakú oldalüveg, mely optikailag egybefolyik az elsővel. A belső térben a Lamborghiniből ismert kormány, a kagylóülés és a TT-nél megszokott kerek műszerek inkább a hagyományt ápolják, miközben a madártávlatban is látó navigációs rendszer színes képernyője napjainkat idézi.




Modellciklus
A sportkocsi kategória jellegzetes tüneteit mutatják az Audi TT értékesítési számai: amikor a győri sportkocsi 1998-ban megjelent a piacon, az első évben még csak 13,7 ezer, 1999 és 2003 között már évente 53-55 ezer példányban kelt el a tízmillió forintos modell, melyből itthon száznál alig valamivel többet értékesítettek. A TT Coupé és roadster fő piaca továbbra is az Egyesült Államok és Németország. A személyautóknál szokásos hétéves modellciklus végére a sportkocsik gyorsabban avulnak el, mivel sokkal inkább divatcikkek. Az átlagosnál drágább és gyorsabban öregedő forma mellett az új vetélytársak is sok vevőt elcsábítottak az Auditól. Győrben már elkészültek az új modell nullszériái, és hamarosan indul az üzemszerű sorozatgyártás is.

Forrás: nol.hu http://www.nol.hu/cikk/380633/
|