FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Bonyolultabb termékek gyártása jön Magyarországra

Bonyolultabb termékek gyártása jön Magyarországra

  2005.10.18. 06:50

Magyarország a közeljövőben várhatóan a bonyolultabb technológiájú termékek gyártására fog specializálódni, míg az egyszerűbb termékek gyártása átkerülhet az ország keleti szomszédaihoz – állapítja meg a PricewaterhouseCoopers (PwC) húsz ázsiai és kelet-közép-európai ország gazdasági helyzetét és fogyasztói trendjeit feldolgozó tanulmánya.

A bérek és a vásárlóerő növekedésével párhuzamosan Magyarországon is nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ugyanakkor 2004-ben is folytatódott a nagyméretű bevásárlóközpontok fölénye.

A napi fogyasztási cikkek forgalmának 22 százaléka hipermarketekben bonyolódott, de az élelmiszerek szegmensét figyelve a bevásárlóközpontok szerepe – köszönhetően a vidéki városokban tapasztalt terjeszkedésüknek – még nagyobb, 26 százalékos. 2001-ben az öt legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi cég a piac 48 százalékát, egy évvel később már 51 százalékát uralta, s arányuk a jövőben várhatóan még tovább növekszik – állapítja meg a tanulmány.

Kevés az internet

Egyre nagyobb az érdeklődés a kiskereskedelmi szegmensen belül a háztartási és kertészeti felszerelések, valamint a bútorok iránt, s továbbra is kezdeti stádiumban van az elektronikus kereskedelem Magyarországon. Az internet-eléréssel rendelkezők száma ugyan 20 százalékkal emelkedett, de az még így sem éri el a kelet-közép-európai régió átlagát – mutat rá a PwC tanulmánya.

Árérézékeny a magyar piac

A fogyasztói kiadásokat tekintve feltűnő, hogy míg az élelmiszerekre és üdítőitalokra elköltött összeg aránya 34,9 százalékról 30,5 százalékra esett vissza, a közlekedési kiadásoké 8,8-ról 10,4 százalékra nőtt. A magyar piac még mindig nagyon árérzékeny, ami az olcsó termékekre specializálódott diszkontáruházaknak kedvez. A márkahűség még messze elmarad a nyugat-európai átlagtól.

A PricewaterhouseCoopers kiskereskedelmi és fogyasztói trendeket elemző tanulmánya 20 ázsiai és kelet-közép-európai ország gazdasági helyzetét és fogyasztói trendjeit vizsgálja. A 20 országból hét – Kína, India, Vietnam, Törökország, Oroszország, Románia és Bulgária – élvez kiemelt figyelmet a kiskereskedelemben és a fogyasztási cikkek piacán befektetni szándékozó vállalatok körében.




Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=108528

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom