FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Airbus: sarkvidéki hidegben tesztelik a szuperjumbót

Airbus: sarkvidéki hidegben tesztelik a szuperjumbót

  2005.10.19. 07:49

Kedden a második A380-as is sikeresen abszolválta első próbaútját. A berepülési programban összesen öt szuperjumbó fog résztvenni, a gépeknek extrém körülmények között kell majd helytállniuk. Mfor.hu körkép.

Az MSN004-es jelű második A380-as kedden 10 óra 49 perckor szállt fel első légi útjára, s ezáltal csatlakozott ahhoz a berepülési programhoz, amelyet eddig az MSN 001-es jelű gép teljesített. Mint ismert, az 2005. április 27-én emelkedett először a levegőbe.

A Rolls Royce Trent 900-as hajtóműveivel felszerelt második óriásgép első repülését a Toulouse-tól nyugatra eső légtérben, Franciaország dél-nyugati része felett teljesítette, fedélzetén a berepüléshez szükséges műszerek és berendezések kaptak helyet. Az MSN004-es hasonló feladatokat hajt végre, mint az április óta repülő első A380-as.

Ezek között található például a környezetszennyezéssel kapcsolatos méréseket, a hajtóművek megfelelő működését, valamint a kompozitanyagok és a gép egyéb szerkezeteinek viselkedését tesztelő program, amelyet különleges meteorológiai körülmények között, illetve magaslati repülőterek környezetében hajtanak végre, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott sajtóközleményből.

Az első ilyen, szélsőségesen hideg, illetve meleg időjárásban végzett próbarepülésre a jövő év első hónapjaiban kerül sor. A gépet többek között mínusz 40 fokos repülőtéri környezetnek teszik ki, ahol az összes rendszernek tökéletesen működnie kell. Ugyancsak 2006 első hónapjaiban kerül sor arra a kísérletsorozatra, amelynek során a rendszerek működését erős elektromagnetikus térben tesztelik, hogy kitűnjön, mennyire érzékeny a gép ezekre a külső hatásokra (EMI).

"A próbák a vártnál zökkenőmentesebbek. A berepülési program eddigi eredményei alapján biztos, hogy a gépek mindenben megfelelnek majd a légitársaságok elvárásainak. A második A380-as is bizonyítja majd, hogy a gép a technológiai fejlesztés, a minőségi kivitelezés és technikai megbízhatóság különleges együttesét alkotja" - nyilatkozta Charles Champion mérnök, az A380-as program vezetője.

Az elsőként elkészült A380-as eddigi 105 felszállása során 366 repült órát teljesített, a repülési tesztek kedvező eredményeket hoztak, berepülési programja a tervezettnél gyorsabban halad. Aerodinamikai és vibrációs tesztjei, valamint a rendkívül alacsony sebességű repülési tartományokban elvégzett kísérletek azt mutatják: az A380-as viselkedése mindenben megfelel azoknak a várakozásoknak, amelyeket még a szimulátoros kísérletek során állapítottak meg. Ennek nyomán a gép a 17. repüléstől kezdve - egy hónappal az első utat követően - kockázatmentesen kezdheti meg az automatikus leszállítórendszer valós körülmények közötti tesztelését. Az MSN 001-es október végén kezdi meg a valóságos utasforgalmi körülmények közötti próbákat a frankfurti repülőtéren.

A berepülési programban összesen öt A380-as vesz majd részt. Az MSN 001-es legfontosabb feladata a gép fő műszaki jellemzőinek meghatározása, a vezetési technika tökéletesítése. Az MSN 004-es a géptípus teljesítményrepüléseinek próbapadja lesz majd, a további két A380-ast pedig már teljes egészében ülésekkel és fedélzeti rendszerekkel rendezik majd be, illetve tesztelik az utaskabin hangszigetelését is. Ugyanezek a gépek szolgálnak majd a leghosszabb útvonalrepülések próbájára, s ezeken szimulálják majd a mindennapos kereskedelmi repülések valós körülményeit, valamint a gép kompatibilitását a különböző repülőtéri rendszerekkel.

A gyári kísérleti repülések sorozatában egy ötödik A380-as is részt vesz majd. Ezt az Engine Alliance GP7200-as hajtóműveivel fogják felszerelni, s fő feladata lesz mindazon repülési tesztek végrehajtása, amelyek ehhez a hajtóműtípushoz kötődnek. Az A380-as teljes repülési tesztprogramja összesen több mint 2500 repült órát foglal magába. A tesztek végeztével kerül sor a hatósági engedélyeztetésre.

Az eredeti tervek szerint az A380-ast elsőként, 2006 végén a Singapore Airlines állítja majd forgalomba, az Air France és a Lufthansa pedig 2007 őszén teszi meg ugyanezt.






Forrás: mfor.hu
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=22872&page=2

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom