FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Ausztriában beváltak a digitális autópályatáblák

Ausztriában beváltak a digitális autópályatáblák

  2005.10.20. 08:19

Az osztrák közlekedési és informatikai szakemberek elégedettek és erre minden okuk meg is van, ugyanis Ausztriában jól vizsgázott az intelligens digitális autópálya-tábla rendszer.

A "sógoréknál" tesztelt készülékek sikerét mi sem bizonyítja jobban annál, mint hogy a fél éves működésük alatt is képesek voltak csökkenteni a dugók és a balesetek számát az Inn-völgyi és a Brenner-hágóhoz vezető autópályákon. Az osztrákok a készülékeket hivatalosan Közlekedést-befolyásoló Eszköznek (VBA) nevezték el. A berendezések pár hónap alatt is rászolgáltak a nevükre, hiszen pozitív irányban változtattak a közlekedési szokásokon.

"A VBA-k működése után a két autópályán a fel- és a lehajtósávokban egyetlen baleset sem történt, a dugók ideje a felére csökkent, így érthetően boldogok vagyunk" - nyilatkozta Norbert Deweis, az ASFINAG közlekedéstelematikai cég vezetője. A vállalat korábban 28 millió eurót költött a két autópálya intelligensebbé tételére. A VBA-kat felügyelő központi rendszer Bécs-Inzersdorfban van, itt építettek fel egy közlekedésmenedzselő és információs központot is.

 

 

Az autósokat érintő információk a digitális autópálya-táblákon jelennek meg, így bárki időben tudomást szerez egy közeli dugóról vagy sebességcsökkentésről. A rendszer működése három részből áll.
A szenzorok feljegyzik az autók számát és sebességét, majd a kapott adatokat videó formájában továbbküldik a központnak. Ezután lép működésbe a adatfeldolgozó rendszer. Végül a központi rendszer visszaküldi a tábláknak a szükséges információkat, például, hogy baleset történt, nő az autók száma és dugó kialakulása várható.

A VBA-k annyira sikeresek, hogy a tervek szerint 2006-tól már a Bécs körüli és a bécsi autópályákon is találkozhatnak majd velük az autósok. A tervek szerint később a trafipaxok mellett, majd azok helyett berendezéseket sebességmérésre is fel fogják használni.

Hazánkban sajnos egyelőre csak álom egy ilyen rendszer. Még a közeljövő tervei között sem szerepel egy digitális információs és adatfeldolgozó rendszer felállítása, sőt, az illetékes hatóságnak még az is gondot okoz, hogy megfelelő ütemben tudják pótolni a színesfémtolvajok körében népszerűnek számító ellopott közlekedési táblákat. A magyar autósok többsége pedig valószínűleg már annak is örülne, ha VBA-k helyett az autópályadíjak és a benzinárak mérséklődnének.




Forrás: sg.hu
http://www.sg.hu/cikkek/40185


 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom