FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Lehallgatható Audik

Lehallgatható Audik

  2005.10.20. 12:51

A Der Spiegel szerint az újabb Audik gyári bluetooth-alapú kihangosító rendszerét gyerekjáték lehallgatni. A "The CarWhisperer" nevú szoftver segítségével nem csak hallgatózni lehet, de hangok is küldhetők az autóba. Az Audi szerint a veszély pusztán elméleti.

"Szüntesse be az orra piszkálását, és hagyja el végre a belső sávot!" Aki ezt hallja az autórádiójában, alighanem bluetooth-támadás áldozata lett. Esetleg a visszapillantóban felfedezhető a követő autóban ülő mókamester, aki antennát irányít az autójára, írta a Der Spiegel.

Kívülről viszont nem látható az autóban működő noteszgép vagy más Bluetooth-képes eszköz, amelyen a The CarWhisperer linuxos program fut. Martin Herfurt, a program készítője, és a trifinite.org bluetooth-kutatócsoport alapítója már kipróbálta az autók lehallgatását.

 



Az Audikkal a legjobb

Herfurt irányított antennáját egy autópályahídon állította fel, és az elhaladó autók szélvédőjére célzott vele. "120 kilométeres sebességnél úgy 15 másodpercig lehetett hallani, ami az utastérben elhangzott", jelentette ki a Salzburgban élő hacker.

Aki tovább akar hallgatózni, az antennájával az autó nyomába eredhet. Fontos hogy a hátsó ablakot célozzuk meg, mert a karosszérián nem hatol át a jel, fejtegette Herfurt. Ilyen követéssel viszont személyesen nem próbálkozott.

Saját tapasztalatai szerint a hídról végzett kísérletek sok autónál hoztak kapást, a bemérés legjobban mégis az Audi A3, A4, A6, A8 és TT modellek feláras infotainment-rendszerével sikerült. Ugyanakkor a bluetooth-szakértő által felfedezett rés könnyen kiküszöbölhető.

Megbízik mindenkiben

Leginkább a gyártókon múlik, hogy az integrált kihangosítókat mindig azonos belépési kóddal használják. A BMW például egyedi kódot ad mindenkinek. Ha idegen mobiltelefon keres kapcsolatot a bluetooth-headsettel, először négyjegyű PIN-kód beütésére van szükség. Ez pedig nem csak az Audi készülékeinél simán 0000 vagy 1234, állítja Herfurt.

Amikor bejelentkezett egy eszköz, a kihangosító nem keres több társalkodó partnert, és láthatatlan üzemmódra vált. Így más bloetooth-készülékek számára nem elérhető. Vagyis aki a saját telefonjával bejelentkezik, az a további utazásainál biztonságban tudhatja magát, tanácsolta a hacker.

Ezt megelőzően viszont a berendezés mindenkiben megbízik, aki ismeri a "titkos" PIN-kódot. Ezzel megnyílik az út a kihangosító további funkciói előtt is. A hangadatokat nem csak küldeni, hanem fogadni is lehet. Az utastérben zajló beszélgetés tehát lehallgatható.

Túl gyorsan mennek

Udo Rügheimer, az Audi szóvivője szerint ez csak elméleti probléma. Az autópályahidakon a beszélgetések 15 másodperces lehallgatása műszakilag nem lehetséges. Ezalatt az idő alatt ugyanis a jármű 500 métert tesz meg, a kihangosító pedig csak 2.5 milliwattos teljesítménnyel sugároz.

Az Audi szerint a jeleket legfeljebb 10-15 méteres körön belül lehet fogni, ez pedig még az autópályán egymás után haladó autók között is feltűnően kevés. Herfurt szerint viszont ezt a hiányosságot irányantennával küszöbölik ki.

Telefonhívást szimulál

Rügheimer szerint a kihangosító csak akkor képes adni és fogadni, ha telefonbeszélgetést szimulálnak, ezt pedig a "The CarWhisperer" biztosan nem tudja. Herfurt szerint viszont a program ugyanazon adatokat küldi az idegen kihangosítóra, mintha valódi telefon volna.

Az Audi szóvivője szerint csak akkor lehet az utasokhoz szólni, ha a vezető megnyomja a hívásfogadás gombot. Az autógyártó ugyanakkor még nem végzett kísérleteket a programmal.




Forrás: index.hu

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom