FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Elkészült a legek vasútja Tibetben

Elkészült a legek vasútja Tibetben

  2005.10.27. 08:40

Közúton majdnem egy hetes embert próbáló utazás a nyugat-kínai Qinghai tartomány székhelyéről, Xining városból Tibet központjába, Lhászába jutni.

Nem is a távolság, inkább az utazót fogadó mostoha körülmények, a hideg, a hóviharok és a kietlen puszták tették nehézzé a közlekedést a két tartományi székhely között. A minap befejezték a világ leghosszabb és legmagasabban futó fennsíki vasútvonalának építését.

A munkára nagyjából 3 milliárd amerikai dollárt, körülbelül 600 milliárd forintot költöttek, összesen
1142 kilométer sínpárt fektettek le a munkások a világ tetején. Az elkészült vasútvonal szinte mindegyik adata a legek közé tartozik. Például felhúzták a világ legmagasabban fekvő állomását, amely a Tanggula hegység lábánál a tengerszint fölött 5068 méter magasan található. Nem mellesleg átlagosan 4 és félezer méteren közlekedik majd a vasút, amellyel Pekingből 48 óra alatt lesz elérhető Lhásza.

A gigantikus építkezés második üteme több mint négy éven keresztül folyt, és várhatóan 2006 második felében indulnak majd be a menetrend szerinti járatok. Az első szakaszt egyébként még 1979-ben fejezték be, akkor 814 kilométert adtak át. A munkálatokat igen megnehezítette a magasföld ritka levegője, és az az 550 kilométeres szakasz, amely az örök hó és fagy birodalmában fut.

A vasútvonal keresztülhalad egy vadvédelmi rezervátumon és több védett övezeten is: az építkezés befejeztével több százezer négyzetméter területet füvesítettek, okulva az 1950-es évek környezet átalakításaiból, ahol egyes területeken a gondatlan emberi beavatkozás miatt fél évszázada nem nőtt újra a fű.

A vonatokon zárt szeméttároló rendszert alkalmaznak majd, a főbb állomások fűtésére pedig a tüzelőolajon kívül felhasználják majd a nap- és a szélenergiát is. Az óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedő vonathoz nagy reményeket fűznek, a turizmus élénkülésén túl a tibeti gazdaság gyors fejlődését várják a szakemberek.

A Kína területének egy-nyolcadát kitevő Tibet az ország egyik legfejletlenebb régiója, a most elkészült vasút a térségben az első vonal.





Forrás: Magyar Rádió Online

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom