| Hírek : Sármelléki utasdömping |
Sármelléki utasdömping
2005.10.29. 08:09
Népszerűek a Zala megyei Sármellék repülőterére menetrend szerint érkező - először a nyáron indított - járatok: a Malév és a Helvetic Airways gépeinek kihasználtsága két-három hónap alatt elérte a 80-100 százalékot.
Legmerészebb álmunkban sem gondoltunk arra, hogy a nyár elején indított menetrend szerint közlekedő járatok iránt ilyen nagy lesz az érdeklődés, és már az idén zsúfolásig telt gépeket fogadhatunk - mondta érdeklődésünkre Gubicza Ágoston, a sármelléki légikikötőt működtető ír-magyar Cape Clear Aviation Repülőtér Üzemeltető és Fejlesztő Kft. vezetője, aki közölte:
A Helvetic Airways - amelynek először júniusban érkezett menetrend szerint közlekedő gépe Zürichből Sármellékre - már augusztusban 80-100 százalékos kihasználtságot ért el. Az ügyvezető hozzátette: a Malév eredetileg csak az idegenforgalmi szezonban akarta üzemeltetni Sármellék-Stuttgart járatát, de később mégis úgy döntött, hogy határozatlan ideig továbbra is repülnek gépei ezen az útvonalon.
A vezető elmondta: jövőre a Helvetic és a Malév mellett még legalább két légitársaság indít menetrend szerint közlekedő járatot, így Sármellékről Friedrichshafenbe, Dortmundba és Lipcsébe is lehet majd utazni.
Gubicza Ágoston arra a kérdésre, hogy az idén eddig hány gép és utas érkezett Sármellékre, nem kívánt válaszolni, mivel még nem készültek el a végleges statisztikák. Azt viszont megjegyezte: a charter- és a menetrend szerinti járatok esetében is tartják a forgalom tervezett növekedését, s úgy számolnak, hogy 2010-ben már évente 400-500 ezer utast fogadnak a légikikötőben.
Az új járatok megjelenése, a légikikötő forgalmának növekedése elsősorban annak köszönhető, hogy a nyáron - mint arról már beszámoltunk - üzembe helyezték a repülőtéren a 750 millió forintba kerülő pályafényt és az úgynevezett ILS-rendszert, amelyek lehetővé teszik, hogy a gépek egész évben, akár rossz látási és időjárási viszonyok között is leszállhassanak. Elkészült a repülőtér körül a biztonsági kerítés, és novemberben tető alá kerül az új terminál. A tervekkel ellentétben azonban nem az év végére, hanem csak januárra készül el az új, 2400 négyzetméteres fogadóépület, amelyhez személygépkocsi- és autóbusz-parkoló is kapcsolódik.
Gubicza Ágoston elmondta: az eredeti tervek szerint a repülőtér fejlesztésére - a 365 millió forintos állami támogatással együtt - 2,5 milliárd forintot költöttek volna, de most úgy tűnik, hogy 500 millió forintot megtakaríthatnak a munkálatok során, így kialakíthatnak egy cargoterminált is.
Forrás: nol.hu http://www.nol.hu/cikk/382312/
|