FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Konferencia a csongrádi vízlépcsőről

Konferencia a csongrádi vízlépcsőről

  2005.11.01. 07:50

A vízgazdálkodási, közlekedési és ökológiai szempontokat is figyelembe véve érdemes elgondolkodni a csongrádi vízlépcső megépítésén - jelentette ki Kováts Gábor, a Magyar Mérnöki Kamara elnöke pénteken, a Tisza parti városban.

"Időjárásunk a szélsőségek irányába mozdul el, a rendkívüli árvízi helyzetek mellett a hosszú száraz periódusok valószínűsége is folyamatosan növekszik, s ezen csak tározással lehet segíteni" - mondta a szakember, a csongrádi vízlépcső megvalósításáról rendezett szakmai tanácskozáson. "A Duna-Tisza közének vízpótlása hosszútávon csak a Duna vízfeleslegéből képzelhető el, ehhez szükség van a két folyót összekötő csatorna megépítésére, amelyet azonban a csongrádi duzzasztó nélkül nem lehet megvalósítani" - közölte Kováts Gábor.

"A csongrádi vízlépcső nélkül az alföldi víziút-rendszer nem képzelhető el" - hangsúlyozta a kamarai elnök. "Amennyiben a duzzasztómű megépítése nem kerül be a második Nemzeti Fejlesztési Tervbe megvalósítása újabb negyedszázadot késik" - tette hozzá a szakember. "A vízi szállítás egységnyi árura vetített költségének három-ötszöröse a vasúti fuvarozás, és több mint tízszerese a közúti szállítás költsége" - mondta Szalma Botond, hajózási szakember, a Mahart Rt. korábbi vezérigazgatója.

"A Tiszán a gazdaságos áruszállításhoz megfelelő berakodó helyekre van szükség, és évente legalább 250-300 napon keresztül biztosítani kell a hajók számára a 180-200 centiméteres merülési mélységet" - közölte a szakember. A WWF Magyarország Tisza programjának vezetője, Siposs Viktória szerint aránytalanul nagy károkat okozna a csongrádi vízlépcső megépítése az elenyésző, csak egyes érdekcsoportoknál jelentkező gazdasági haszonnal szemben.

Siposs Viktória a konferencia szünetében az MTI-nek kifejtette: a Tisza adottságai nem megfelelőek a teherhajózásra, a hajózhatóság biztosítása folyamatos, tetemes költségű beavatkozásokat igényelne.
"A hazánkban megtermelt gabona Tiszán történő szállítása - amely a beruházás támogatóinak fő érve - nem hozna megoldást a túltermelési válságra, miközben a beruházás tönkre tenné azokat a természeti értékeket, amelyekre hosszú távon építhetnénk" - hangsúlyozta Siposs Viktória.

Hozzátette: a mérnöki elképzelések között szereplő merülési mélységek jelenleg a Duna magyarországi szakaszán sem elérhetők teljes évben, ezért irreális lenne azokat célul kitűzni a Tiszán.





Forrás: sg.hu
http://www.sg.hu/cikkek/40453

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom