Pácba kerültek az európai autógyártók
2005.11.03. 07:48
A Volkswagen AG, Európa legnagyobb autógyártója szenvedte el a legnagyobb visszaesést az amerikai újautó-piacon októberben, míg a legjobban az új ázsiai modellek teljesítettek, például a Honda Civic - adta hírül a Bloomberg.
Az Autodata piackutató cég felmérése szerint a 15 Amerikában jelen lévő európai autómárka értékesítése összességében 11 százalékkal mintegy 87 ezer darabra esett vissza októberben. Ennek ellenére piaci részesedésük 7,3-ról 7,5 százalékra nőtt az eladások általános visszaesése nyomán. A Volkswagen októberben 15, éves szinten pedig 22 százalékos visszaesést könyvelhetett el idén Amerikában.
A Volkswagenekből és Audikból a tavaly októberi 28,3 ezer helyett csak valamivel több mint 24 ezret sikerült eladni. Tavaly a Volkswagen-csoport 1,09 milliárd dollár veszteséget könyvelt el az USA-ban, és Bernd Pischetsrieder, a cég elnök-vezérigazgatójának egy augusztusi nyilatkozata szerint a régióban nem is várható profit 2007-ig.
Nem áll jobban a stuttgarti székhelyű DaimlerChrysler sem: a világ ötödik legnagyobb autógyártójaként immár arra kényszerül, hogy Chrysler modelljeit az alkalmazottaknak járó kedvezményes áron árusítsa ki. A cég októberben a tavalyi év hasonló hónapjához képest 3,1 százalék visszaeséssel mintegy 183 ezer autót adott el. Gyengélkedik az USA-ban a világ legjövedelmezőbb autógyártójaként ismert Porsche AG, valamint a luxusautó piacon vezető BMW is.
A Porsche AG észak-amerikai eladásai 14 százalékkal 2588 darabra estek vissza az idei tizedik hónapban, ezen belül is a Cayenne SUV terepjáró eladásainak zuhanása 47 százalékos. A BMW 0,9 százalékkal esett vissza, főként a SUV-ok miatt: az X3 és X5 modellekből 40 százalékkal kevesebbet vásároltak az amerikaiak. A adatközlés után szinte mindegyik autógyártó árfolyama esett a tőzsdéken.
Forrás: Napi Online
|