FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Nem lehet a GYSEV-é a szentgotthárdi vasútvonal

Nem lehet a GYSEV-é a szentgotthárdi vasútvonal

  2005.11.06. 07:56

Nem kerülhet a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasúttársaság tulajdonába a Szombathely-Szentgotthárd vonal, az osztrák közlekedési tárca azonban csak így hajlandó támogatni a pályaszakasz fejlesztését. A magyar szakemberek most egy átmeneti megoldáson dolgoznak.

Az észak-déli vasúti folyosó fejlesztésével kapcsolatban tett fel kérdést a Parlamentben Ipkovich György, Szombathely polgármestere, országgyűlési képviselő. Felszólalásában kiemelte: hazánk uniós csatlakozása után jelentősen megnövekedett az észak-déli irányú közúti és vasúti forgalom, amelyet a jelenlegi út- és vasúthálózat már nem bír el.

Ahhoz, hogy a probléma megoldódjon szükség lenne a településeket elkerülő utak megépítésére, valamint a vasúti pálya korszerűsítésére, utóbbi a közutakat is tehermentesítené, ugyanakkor javítaná a régió versenyképességét. A polgármester azt a kérdést tette fel a gazdasági miniszternek, hogy terveznek-e olyan fejlesztéseket a Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon, mint amilyenek Sopron és Szombathely között valósultak meg.

A gazdasági minisztert helyettesítő Szanyi Tibor államtitkár válaszában kifejtette: az osztrák és a magyar fél már évekkel ezelőtt tervezte a Szombathely-Graz vonal villamosítását, ezt a projektet Ausztria leállította, úgy hogy nagyteljesítményű dízelmozdonyokat állított forgalomba, így lecsökkent a határig történő villamosítás jelentősége.

A magyarországi fejlesztés az osztrákok szempontjából azonban elengedhetetlen, mivel Bécs és Graz között a vonal túlzsúfolt, ám komolyabb beruházásokat nem tudnak megvalósítani, ugyanis a semmeringi pálya a világörökség részét képezi. Ezért van szükség egy kerülőútra.

Az osztrák közlekedési tárca már idén jelezte, hogy támogatnák a pálya fejlesztését Szombathely és a határ között, ha az a GYSEV tulajdonába kerül. Ez viszont azért nem lehetséges, mivel a csatlakozási szerződés értelmében a szakasznak állami tulajdonban kell maradnia. A szakemberek jelenleg olyan megoldáson dolgoznak, amely a tulajdonjog átadása nélkül is megfelelő garanciákat nyújt az osztrákoknak – hangzott el a Parlamentben.





Forrás: Magyar Rádió Online

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom