Google Earth a nagyvállalati keresőrendszerekben
2005.11.11. 06:39
A Google áthelyezte a Google Earth üzleti változatait a Google Enterprise részleghez, így ezek a nagyvállalati keresőrendszerek részét fogják képezni.
"Nagy lehetőségek rejlenek a Google Earth és Google Mini termékek, valamint a kereső eszközök integrálásában. Már elkezdtük a keresést, hogy mit lenne érdemes kihozni az új helyzetből." - mondta Dave Girouard, a Google nagyvállalati részlegének vezető menedzsere.
A Google a Keyhole Corp megvásárlásával tett szert múlt évben arra az alkalmazásra, amit ma Google Earth néven ismerünk. A csomag egy ingyenes, letölthető térképprogramot tartalmaz, amely egy óriási adatbázishoz kapcsolódik interneten keresztül, hogy onnan műholdas felvételeket töltsön le attól függően, hogy a felhasználó a világ mely részét szeretné megjeleníteni a képernyőjén. A program egy videójáték-szerű felülettel is rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy "repüljünk" a megjelenített térkép felett. Ez által lehet nagyítani és távolítani az egyes objektumokat is.
Az ingyenes változat mellett a Google Earth húsz dollárért olyan többletszolgáltatásokat is tartalmaz, mint a GPS információk vagy adatbázisok importálhatósága, emellett a képek nyomtatható minőségben jelennek meg. Mindkettő változat az egyéni felhasználók számára készült, és a kereső szolgáltatás is igénybe vehető velük.
A nagyvállalati kiadások a Google Earth Pro és Enterprise nevet kapták. A Pro már 400 dollárba kerül és a Plus változat képességein kívül számos modullal bővíthető, például videót is vehetünk fel vele. Ez a változat - az ára miatt is - már a nagyfelhasználók számára készült. Építészeti, mérnöki, biztosító, és egyéb vállalkozások számára ajánlja a cég. Az Enterprise kiadás ezzel szemben már egy igazi szerver alapú alkalmazás, amely több száz, vagy akár ezer felhasználó egyidejű kiszolgálására is lehetőség nyílik.
A cég jelenlegi tervei között elsősorban az szerepel, hogy integrálják a Google Earth Pro és Enterprise szolgáltatásait a nagyvállalatok számára fenntartott Search Appliance és Google Mini rendszerekkel. Girouard véleménye szerint hatalmas lehetőségek rejlenek a nagyvállalati szolgáltatások összeolvasztásában. A Google Search Appliance és a Google Mini megteremtik a nagyvállalatok számára a belső információk tárolásához és rendszerezéséhez szükséges hardvereszközöket, amit az alkalmazottak a Google keresőszoftver révén megfelelően tudnak használni.
Az Appliance nyitóára 30 ezer dollár. Ezért az összegért azonban a vállalati információkat egyszerűen indexelni képes, szerver alapú információ adatbázis hozható létre. A Google Mini 2995 dollárért kisvállalatok számára nyújtja ugyanezt.
Forrás: Computerworld.hu http://www.szt.hu/hirek_hir.php?id=39933
|