Google elemző szolgáltatás ingyen
2005.11.16. 07:06
Ingyenesen elérhető lett a Google Analytics, az online marketing kampányokat elemző segéd.
A Google Analytics bárki számára elérhető, de havi ötmillió oldalletöltésben korlátozták a megtekinthetőségét. A Goole AdWords hirdetőkre ez nem vonatkozik.
A szolgáltatás korábbi Urchin on Demand nevén havi 199 dollárba került, százezres oldalletöltési limittel. Az AdWords felhasználói további extra elemzési lehetőségeket is kapnak. A rendszert alapvetően úgy alakították ki, hogy több hirdetőtől egy időben több online marketing kampányt is figyelemmel lehessen kísérni vele.
A szolgáltatás ingyenessé tételével a Google azt reméli, hogy komoly emelkedés várható az előfizetők számában, ugyanakkor erősíti a versenyhelyzetet is a többi elemző rendszerrel szemben. A Jupiter Research egyik elemzője, Eric Peterson szerint a kisebb elemző cégek, akik nem rendelkeznek eléggé professzionális mérő eszközökkel, akár még a bezáráson is elgondolkodhatnak. "Mindig az vonzza a legtöbb vásárlót, ami ingyenes. A Google esetében ez fokozottan igaz." - tette hozzá.
Peterson szerint a nagyobb elemzővállalatok, mint a WebSideStory Inc., a CoreMetrics Inc. vagy Omniture Inc., fel tudják venni a versenyt a Google-lal, mivel utóbbi egyelőre semiképp nem rendelkezhet akkora szakmai háttérrel, olyan széles alkalmazotti körrel és szolgáltatási hálózattal - ám ez nagyon gyorsan megváltozhat.
A Google Analytics tulajdonképpen a különféle úgynevezett bannerek, ajánlott linkek, e-mail hírlevelekben található hirdetések, és fizetett keresői találatok hatékonyságát mutatják meg, amellyel nyomon követhető, hogy az egyes weboldalak olvasói milyen hajlandóságot mutatnak a különféle hirdetési formák és hirdetési témák iránt. A kezelőfelületet egészen felhasználóbaráttá alakították ki, és már jelenleg is legalább egy tucat nyelven elérhető.
Forrás: ma.hu http://ma.hu/page/cikk/ac/0/134235/1
|