FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Emberi arcokat kaphatnak a számítógépek

Emberi arcokat kaphatnak a számítógépek

  2005.11.17. 07:46

Amerikában egy kutatócsapat úgynevezett "pedagógiai közvetítőket" fejleszt a számítógépet tanulási eszközként alkalmazó felhasználók számára.

Amy L. Baylor amerikai kutató azon dolgozik, hogy emberi "arcot" adjon a számítógépeknek. Eredményei azt mutatják, hogy az ilyen karakterek drasztikusan növelik a számítógépek azon képességeit, melyekkel tanulási eszközökként segíthetik az embereket bármely életkorban.

Egészen mostanáig a személyi számítógépek potenciálja az értékes tanításban és tanulásban fennakadt azon, hogy gyakorlatilag lélektelen gépekről van szó. A Tanulást Elősegítő Innovatív Technológiák Kutatóközpontjában a csapat olyan számítógépeket használ, melyek embereket szimulálnak kontrollált módon, így a kutatók megfigyelhetik, hogy a "számítógépes emberek" mennyire győzik meg a felhasználókat, és milyen hatással vannak rájuk.

A központban a kutatók minden nap azon fáradoznak, hogy olyan innovatív technológiákat fejlesszenek ki, melyek a tanulást segítik. Emellett vizsgálják azt is, hogy a kifejlesztett technikák hatékonysága mekkora a különböző tanulási szinteken.

Az egyik ilyen különleges fejlesztés az úgynevezett "pedagógiai közvetítő". Ez tulajdonképpen egy animált, háromdimenziós karakter, mely a számítógépe "arcaként" - és interfészeként - funkcionál, emellett képes megjeleníteni az emberi érzelmeket, a nonverbális kommunikációt és az interakciókat.

Az érintett rendszer intelligenciájától függően a diákok az ilyen karakterekkel ugyanolyan módon léphetnek kapcsolatba, mint az emberi tanárokkal. A pedagógiai közvetítők adaptálódnak a diák tudásához egy-egy tárgyban és emocionális, valamint kognitív visszacsatolást is nyújtanak, mely a számítógépet még barátságosabbá teszi és tökéletesíti a tanulást és a motivációt.

Az ilyen pedagógiai közvetítők emellett testre is szabhatóak, így könnyen igazíthatóak egy-egy csoport igényeihez. Az emberi mentorral ellentétben a számítógépes emberek minden egyes aspektusa kontrollálható - nemük, koruk, etnikumuk, személyiségük, üzeneteik és interakcióik stílusa - ezzel ideális személyt alakíthat ki a felhasználó önmagának. Ezzel pedig különböző izgalmas tanítási stílusok és stratégiák hozhatók létre.





Forrás: Hiradó.hu
http://www.hirado.hu/cikk.php?id=74521

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom