FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Új stratégia Herenden

Új stratégia Herenden

  2005.11.20. 09:31

Emberemlékezet óta először ráfizetést prognosztizál Herenden az ősszel kinevezett vezérigazgató.

Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra szeptember derekán kinevezett új vezérigazgatója felére vette vissza a négytagú felső vezetés fizetését, közte a sajátját is. A cégnél korábban vállalati jogászi posztot betöltő, majd felügyelőbizottsági tagként tevékenykedő szakembert azután választották meg csúcsvezetővé a 75 százalékban dolgozói, 25 százalékban állami tulajdonosok, hogy az elődjét, Polányi Sándort év közben, júliusban menesztették.

Az idei üzleti terv és vele a Polányi-féle hatéves stratégia ugyanis megbukott. Az egész évre eredetileg
7,2 milliárd forintra tervezett árbevétel nyárra már 1,5 milliárd forinttal maradt el az előirányzattól, miközben a kiadások több mint 1,3 milliárd forinttal meghaladták a bevételeket. Az egyenleget a vészesen leromlott dollár-forint árfolyam is rontotta, hiszen a herendi porcelán fő exportpiaca az Egyesült Államok és Japán.

A telefóniából érkezett Polányi Sándor modern marketing és keresletélénkítő technikái kudarcot vallottak, ami bizalmi válsághoz vezetett. A kereskedelmi projektek is megfeneklettek, ez pedig a kereskedelmi partnereknél okozott pánikot. A kínai porcelán világra szóló dömpingje és a fő vevőkör, a polgári középosztály Európa-szerte tapasztalható fogyatkozása válsággal fenyegeti a luxusipart.

Szűk esztendő

Az új vezérigazgató, elődjével szemben, már nem bízik abban, hogy a piac egyhamar bővülni fog, ezért szigorú stabilizációs programot hirdetett. A takarékossági csomagnak csupán egyik eleme a vezetői fizetések, juttatások, költségtérítések példamutató megkurtítása, ettől 80 milliós megtakarítást vár a vezér. Sokkal fájdalmasabb az idei egyszeri, legfeljebb 220 fős leépítés, amely után csaknem
1100 dolgozóval azért még továbbra is a legnépesebb európai porcelánmanufaktúra marad a herendi.
A felesleges tanácsadói szerződések felmondásától további megtakarítást remélnek. Simon Attila elutasítja az olcsó tömegtermelést, amellyel esetleg újabb, igaz, kispénzű vevőket is megnyerhetne a márka.
Azt tartja: a Herendi jövője a különleges minőségben rejlik.

„Azt készítünk, amit a vevő kér" - magyarázza a vezérigazgató. Mindezt - a hatékonyság érdekében - a porcelánmanufaktúrák világában eddig szokatlan „just in time" rendszerben. „Csak annyit termelünk és akkor, amennyi a megrendelés, nem dolgozunk raktárra" - szögezi le Simon Attila. A kiadásokat és a bevételeket is mielőbb szinkronba akarja hozni, de ez már csak jövőre sikerülhet. Az idei esztendőt - évtizedek óta először - több százmillió forintos veszteséggel zárja a manufaktúra. Nem folytatják az előző vezetés idején meghirdetett, 3,5 milliárd forintos fejlesztési programot sem. A vezérigazgató nem hiszi, hogy az valóban hozzájárulna az árbevétel növeléséhez.

Az új vezetés a jelentősebb döntések előtt kikéri - az állami és a dolgozói tulajdonosokból, a szakszervezetekből és a felügyelőbizottságból létrehozott - „nagykoalíció" áldását. Abban máris teljes a konszenzus, hogy a manufaktúra talpon maradása érdekében tovább kell javítani a minőséget, s a hagyományokat felelevenítve újra be kell kapcsolódniuk a művészeti életbe, a stílusteremtésbe.

A pénzügyi nehézségeivel, a kiútkereséssel Herend persze nincs egyedül: a másik két cég még nehezebb napokat él át. Kovács Gyula, a pécsi Zsolnay Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója azt nyilatkozta, össze kellene fognia a három hazai porcelánmárkának (Figyelő, 2005/42. szám). Herend első embere azonban nem jött lázba az ötlettől. A végveszélybe került hollóházi porceláncég, helyzete alapján, sokkal nem tudna hozzájárulni a hármas szövetséghez, s - bár így nem mondják ki - Herenden a Zsolnayt sem tartják velük azonos kategóriának.

Egyébként a Hollóházi Porcelán Manufaktúra Rt. sikertelen értékesítése után a tulajdonos Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. a napokban döntött: megújítja a cég vezetését és decemberig reorganizációs programot hirdet a hatékonyság javítására, a termelés és értékesítés összhangjának megteremtésére, a társaság adósságainak kezelésére. A feladatokhoz tulajdonosi kölcsönt is folyósít a cégnek. A reorganizációtól a manufaktúra pénzügyi és piaci pozícióinak határozott javulását remélik.

Vevő a láthatáron?

Másra is figyelnek Herenden: korábban az a hír járta, hogy egyes bankár-befektetői körök megvásárolnák az állam 25 százalékos részét a porcelánmanufaktúrában. A herendi kisebbségi csomag nyilván alkalmi megszerzése ígéretes lehetőség, hiszen az idei pénzügyi „baki" ellenére nincs nagy baj a társasággal. Néhány százmilliós, esetleg milliárd körüli marketing-beruházással, tőkeemeléssel - amivel a többségi részesedést is könnyen megszerezhetné a türelmes befektető - csodákra lenne képes az a társaság, ahol az ománi szultán és a jordániai király testvére mellett amerikai és keleti milliomosok is mindennapos vevők.





Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=111221

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom