FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : A függőhidak világa

A függőhidak világa

  2005.11.21. 07:30

1964. november 21-én ünnepélyes keretek között New Yorkban felavatták a Staten Island-ot és Brooklynt összekötő Verrazano-Narrows hidat, amely 1981-ig a világ leghosszabb függőhídja volt.

Napjainkban a világ hetedik leghosszabb hídjának számító „Verrazano” sokak számára onnan is ismert, hogy minden évben innen indítják el a híres New Yorki marathont.

1883-ban építették meg az Egyesült Államok első függőhídját, a Brooklyn elnevezésű hídat, 1937-ben a világszerte ismert Golden Gate-et, majd 1964-ben a Verrazano-t, amely a mai napig az Egyesült Államok leghosszabb függőhídja.

1959-ben a tapasztalt mérnök, Othmar Amman irányításával kezdődtek meg a Staten Island-ot és Brooklynt összekötő Verrazano-Narrows híd építési munkálatai. A több száz millió dollárba kerülő hidat 1964. november 21-én avatták fel ünnepélyes keretek között. A kor egyik legfantasztikusabb technikai remekét egy itáliai származású hajósról, Verrazanóról nevezték el, aki 1525-ben az első európaiként pillantotta meg a New Yorki-öblöt. Napjainkban a világ hetedik leghosszabb hídjának számító „Verrazano” sokak számára onnan is ismert, hogy minden évben innen indítják el a híres New Yorki marathont.

A világ legpompásabb függőhídjainak listáját az 1998-ban épült dán Storebealt, a japán Akashi-Kaikyo illetve az idén felavatott kínai Runyag vezetik. A világ hídépìtő mérnökei számára ma a legnagyobb kihívást a szárazföldi Olaszországot Szicíliával összekötő illetve a Gibraltárról Afrikába átívelő híd megtervezése jelenti.






Forrás: National Geographic.hu
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=5&id=6071

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom