FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Itt az esztergomi FIAT!

Itt az esztergomi FIAT!

  2005.11.23. 07:22

Ma lesz a világpremierje Olaszországban az Esztergomban készülő FIAT Sedicinek. A Suzukival közösen tervezett jármű a 2006-os téli olimpia hivatalos autója.

Ma mutatják be a világsajtónak a Magyar Suzuki Rt. legújabb gyártmányát, a FIAT Sedici szabadidő-terepjárót Olaszországban. Az esztergomi gyár az idén néhány százat szállít partnere számára, s ez a kocsi lesz a jövő februári torinói téli olimpia hivatalos autója. A hírzárlat ellenére annyit sikerült megtudnunk, hogy a 411 centiméter hosszú és 175 széles négykerékhajtású autót 1,9 literes turbódízel motor hajtja, végsebessége 170 kilométer óránként.

Az eddigi esztergomi modelleknél nagyobb alsó középkategóriás minibuszlimuzin Suzuki név alatt megjelenő ikerpárjának gyártása csupán február végén kezdődik. Értesüléseink szerint az esztergomi FIAT külseje inkább terepjárós jellegű, míg a várhatóan 1,5 literes benzinmotorral készülő Suzuki a családi autók felszereltségét kapja.

Az új jármű közös fejlesztéséről 2004 áprilisában írt alá szándéknyilatkozatot Budapesten a FIAT és a Suzuki elnöke. A kocsiból a tervek szerint jövőre 40 ezer a Suzuki, 20 ezer pedig a FIAT neve alatt hagyja el a szerelőszalagot. Esztergomban nem újdonság az összkerék-meghajtású autó: a Subaruval kötött szerződés alapján a másik japán márka legkisebb modellje, a Justy is itt készül már több mint egy évtizede. Korábban a régi Swift, manapság pedig az Ignis 4x4-es kivitele kerül Nyugat-Európába Subaru név alatt, ezt a modellt hazánkban nem forgalmazzák.

A Magyar Suzuki Rt. az idén összesen 40 milliárd forintot fordít technológiai és gyártásfejlesztésre, ennek nagy része a Suzuki-FIAT gyártás előkészítésére ment. A gyár éves termelési kapacitása 150 ezer, s az idén 140 ezer jármű hagyja el a szerelőszalagot. Ha a kereslet indokolttá teszi, természetesen van lehetőség a kapacitás további bővítésére – mondta el lapunknak Tihanyi Tamás, a társaság PR-vezetője, aki kiemelte: a Japánban a frissen piacra lépett 21 modell közül a Magyarországon is gyártott Suzuki Swift kapta az Év autója díjat.

A 72 szakértőből álló zsűri többek között azt értékelte a pontozás során, hogy a nálunk is piacvezető autóban sikerrel ötvözték a hétköznapi igényekhez és az örömautózáshoz fontos stílusjegyeket és alkotóelemeket. A japán Év autója választáson csak olyan, Japánban is gyártott személygépkocsi vehet részt, amelyből évente legalább ötezer hagyja el a futószalagot. A Suzuki második alkalommal vihette haza a rangos kitüntetést: 1993-ban az akkor bemutatott Wagon R+ kapta a legtöbb szavazatot.
A piaci siker sem maradt el: bemutatása óta folyamatosan nő az értékesítés, 2005-ben várhatóan
200 ezer Swift talál gazdára szerte a világban.

A Swift a Suzuki első olyan stratégiai modellje, amelyet a világ több pontján – Magyarország, Japán, India és Kína – gyártanak, és szinte valamennyi fontos piacra exportálnak. Esztergomból az Európai Uniót látják el, s legnagyobb mennyiségben Olasz-, Németországba, Nagy-Britanniába és Hollandiába szállít a gyár.






Forrás: Világgazdaság Online

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom