FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : A Skoda Fabia TDI bravúrosan teljesítette a "Takarékos Vezetés Európán keresztül" túrát

A Skoda Fabia TDI bravúrosan teljesítette a "Takarékos Vezetés Európán keresztül" túrát

  2005.12.09. 07:51

A takarékos vezetés világbajnoka, Gerhard Plattner 30 európai át mintegy 18.051 kilométert tett meg egy Skoda Fabia 1.4 TDI-vel, és ezzel teljesítette takarékossági célját: a négyhetes eco-túra üzemanyagára kevesebb, mint 1000 eurót szánt.

Az út végén a hosszú távú utak specialistája mindössze 745,77 euróból jött ki. A rendkívül takarékos 51kW/70 LE teljesítményű dízel skoda átlagban mindössze 3,94 liter üzemanyaggal is megelégedett
100 kilométerenként, s a több hegyi szakaszt, illetve hóborította utat magában foglaló út alatt 81,88 km/h átlagsebességet ért el.

A teszt során Gerhard Plattner egyértelműen bebizonyította, hogy nem szükségszerűen akadályozza a forgalmat, aki ügyel a fogyasztásra, főleg akkor nem, ha az új skoda Fabia 1.4 TDI-t vezetjük.
A dízelmotoros Fabia azonban csak a fogyasztás terén spórolós; menetteljesítményei nem maradnak el a várttól. Ezért az osztrák autós újságíró nem a lehető legkisebb fogyasztás elérésére törekedett.
"Azt szerettem volna megmutatni, hogy az új skoda Fabia TDI-t kedvezőtlen útviszonyok között is lehet úgy vezetni, hogy az átlagfogyasztás nem haladja meg a 4,7 liter / 100 kilométeres értéket, hanem akár még alatta is maradhat." - mondja Plattner.

Plattner takarékossági receptje az alábbiakból áll: "Vezessünk körültekintően, hiszen amikor a fékpedálra lépünk, minden egyes alkalomkor energiát vesztünk. Ha piros lámpát kapunk érdemes leállítani a motort, ha 20 másodpercnél hosszabb ideig kell várakoznunk a zöld jelzésre." Mindezeknek köszönhetően Plattnernek gyakrabban kellett a szélvédőmosó folyadékot utántöltenie, mint tankolnia, s olajcsere miatt is csak egyszer kellett megszakítani az útját, mégpedig Portugáliában, pontosan 15.000 kilométernél.

Előtte azonban a Fabia útja Ausztriában a 2.020 méteres magasságban található tiroli Kühtaisattel szoroson át vezetett - hegynek felfelé. Az itteni útviszonyok kiválóan alkalmasak voltak a téli sportok űzéséhez, ám Plattner inkább a vezetésre koncentrált. Az Európa-vándor útja során mindössze egy dolog akadályozta, mégpedig egy komp, amely motorhiba miatt nem tudta átszállítani Plattnert és a Fabia-t Írországba.
Mivel az útiterv rendkívül szoros volt, Plattner nem késlekedhetett, s Írország így kimaradt a Fabia útvonalából. Az itt elmaradt kilométereket Plattner a kontinensen pótolta, s így a tervezett 31 ország helyett "mindössze" harmincban járt.

Gerhard Plattner eredetileg az 1000 euróból megmaradt összegből csupán egy üveg pezsgőt szeretett volna vásárolni. A fennmaradó pénzből azonban a hamburgi Kollaustraße-i Shell-töltőállomáson, ahol Plattner utoljára tankolt akár több üveg, kiváló minőségű pezsgőre is futotta volna, ám a tesztpilóta megelégedett néhány korty ásványvízzel.

"Meg kellett tanulnom, hogy nem csak az üzemanyagon, hanem saját kiadásaimon is spóroljak." - mondta Plattner az út végén. Négy hét távollét után pedig semmire sem vágyott jobban, mint "minél előbb hazaérni" - mégpedig a Fabia TDI-vel, "amely még dinamikus vezetési stílusnál is rendkívül takarékos".

A "Takarékos Vezetés Európán keresztül" útvonala az alábbi országokat érintette:

Németország, Dánia, Norvégia, Svédország, Finnország, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Szlovénia, Horvátország, Magyarország, Románia, Bulgária, Görögország, Olaszország, San Marino, Liechtenstein, Svájc, Monaco, Franciaország, Spanyolország, Portugália, Nagy-Britannia, Belgium, Luxemburg, Hollandia és végül ismét Németország.





Forrás: ma.hu
http://ma.hu/page/cikk/e/0/136049/1

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom