Visszatérhetnek az ALSTOM-vonatok Csehországba
2006.02.03. 08:16
A České Dráhy a.s. (CD) cseh vasúttársaság bejelentette, hogy ezen a héten újból csatasorba állítja az ALSTOM-tól vásárolt, és korábban meghibásodott SC Pendolino vonatokat. A hétdarabos flotta két hete került vissza a gyártóhoz a hiba miatt.
Az ALSTOM arra tett ígéretet a CD-nek, hogy megtalálják a meghibásodás forrását és két héten belül öt vonatot visszajuttatnak a vállalathoz. Végül is a megadott határidőn belül sikerült a Prágában és az olaszországi Sesto San Giovanniban dolgozó mérnököknek megoldani a problémát, s a cég mai bejelentése szerint a járművek készen állnak a csehországi bevetésre - áll az ALSTOM mfor.hu-hoz eljuttatott sajtóközleményében.
Terence Watson, az ALSTOM Transport alelnöke nyilvánosan bocsánatot kért a szerencsétlen és eddig példátlan kellemetlenségért. "Ma már meggyőződésünk, hogy ezek a vonatok még 30-40 évig fognak működni a Cseh Köztársaság területén, illetve bárhol máshol, ahol a České Dráhy terjeszkedni kíván" - tette hozzá az alelnök.
Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a cseh vasút 4,3 milliárd koronát fizetett a hét Pendolinóért, amelyeket december elején állítottak üzembe. Januárban azonban a szuperexpresszek meghibásodtak és le kellett őket állítani. Időközben az is kiderült, hogy a CD korábbi vezetése a cég számára előnytelen szerződéseket kötött. "Az illetőket felelősségre kívánjuk vonni, s tőlük is kártérítést fogunk követelni" - szögezte le az új vezérigazgató. Megjegyezte, hogy ez a kártérítés közvetlen elődjét, Dalibor Zelenyt is érinti.
A CD már 2005 decemberében is 100 millió koronás kártérítést számolt fel az Alstomnak azért, mert későn szállította le a vonatokat. A késés legfőbb oka az volt, hogy az expresszek motorjai befolyásolták a vasúti sínek mentén húzódó berendezéseket, s ezért a gépek eredeti változatának üzembe helyezése súlyos biztonsági kockázatokat rejtett magában. Az Alstom ezt a problémát végül megoldotta, de majdnem egy évet késett a vonatok átadásával.
Forrás: mfor.hu http://www.mfor.hu/cikk.php?article=25023&pat=6
|