FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Hiperszonikus sikló – 24 000 kilométer óránként

Hiperszonikus sikló – 24 000 kilométer óránként

  2006.02.03. 09:03

Jól halad az Egyesült Államok Légierejének (USAF) és a Fejlett Védelmi Kutatások Ügynökségének (DARPA) közös projektje, ami a 20 Mach feletti repülést célozza meg.

A Falcon Hiperszonikus Technológiai Jármű program, olyan nagy sebességű légieszközöket kutat, melyek lehetővé teszik a világ bármely pontjának gyors elérését. A projekt céljai hiperszonikus technika kifejlesztése egy sikló, vagy egy meghajtással rendelkező rendszer számára, valamint előtérbe helyezni a kisméretű, alacsony költségű és gyorsan felkészíthető kilövőeszközöket. Ezzel olyan technikákat biztosítanának az amerikai légierő számára, mellyel a világ bármely olyan területére rakományokat juttathatnak el, ahová valamilyen érdekeltségük fűződik, lehetővé téve a gyors reagálást a világ történéseire.

Egy Falcon Hiperszonikus Teszt Jármű, a HTV-1 2007. szeptemberére van előjegyezve egy valamivel kevesebb, mint egy órás próbarepülésre. A 19 Machot elérő sikló légijármű egy rövid időre kilép a Föld légköréből, majd újra belépve utazása a Csendes-óceánban fejeződik be.

24 000 kilométer óránként

A Falcon HTV program célja hogy bemutassa a hiperszonikus, 9500-24000 km/h (9-22 Mach) között sebességek, valamint 30-45 ezer méteres magasság elérésének lehetőségét. Ehhez egy olyan géptest megtervezésére van szükség, ami ellenáll a heves hőnek és nyomásnak. A demonstrációs programban a fenti két szervezet mellett részt vesz a NASA, az Űr- és Rakétarendszer Központ, a Sandia Nemzeti Laboratórium és a Légierő Kutató Laboratóriumának (AFRL) Légi- és Űrjármű Direktorátusa.

A Lockheed Martin pennsylvaniai létesítményében már folynak a munkálatok a Falcon HTV-1 repülési hardverének alkatrészein, míg az új-mexikói Kirtland Légitámaszponton található Űrjármű Direktorátus eközben a siklórepüléshez szükséges rendszer technológiáira összpontosít. Szakembereik segítenek a HTV szerkezetéhez idomuló hővédelem fejlesztésében, ami képes ellenállni 3000 fokos hőmérsékleteknek, nem is beszélve a szélsőséges külső nyomásokról, melyek akár a 25-szörösét is elérhetik annak, ami a NASA űrsiklóira nehezedik.

A Falcon HTV egy másik kritikus technológiai eleme a külső burkolat, aminek szintén el kell viselnie a magas nyomást és hőt. A jármű belsejének hűvösen tartása érdekében egy újszerű, több rétegű szigetelést készítenek a hosszú távú repülésekhez, amihez társulnak majd a nagysebességű repüléshez alkalmas navigációs és manőverezési eszközök.

További tesztek

A második siklórepülésre 2008-ban vagy 2009-ben kerül sor, amit - akárcsak az elsőt - az AFRL irányít.
A HTV-2 tesztet azonban már egy más szerkezeti kialakítás fogja jellemezni, ami a fokozott irányíthatósági és a magasabb kockázat/teljesítménytényezőket segíti elő a repülés során. A második repülés már a 22 Mach sebességet célozza, majd a szerkezet több, mint egyórás útját szintén az óceánban fejezi be.

A harmadik és egyben befejező repülésre 2009-ben kerül sor a program szerint, ahol újabb változások lesznek az előző kettőhöz képest. A hiperszonikus sikló a NASA Wallops Repülési Létesítményéből emelkedik a magasba. A HTV-3, ami legfeljebb 10 Mach sebességen fog repülni, már a legjobbnak tartott aerodinamikai elemeket és az újrahasznosítható külső hővédő panelek hatékonyságát ellenőrzve.

A HTV-1 projektvezetője, Russ Partch szerint minden adott a 2007-es első próbarepülés levezényléséhez, és hozzátette, hogy a három kísérleti repülés eredményei jelentős kihatással lesznek a jövő katonai szállítási és kilövő rendszereire.






Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=9&cid=116737

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom