A legnyereségesebb autógyár lenne a Renault
2006.02.11. 09:56
A Nissannál végrehajtott változtatások után az autóipari csodamenedzsernek tartott Carlos Ghosn most a Renault körül készül rendet tenni. A vezérigazgató által tavaly év végén megkezdett program 2009-re óriási profitot ígér.
A Japánban "megmentőművész"-ként és "költség-gyilkos"-ként éppen úgy aposztrofált Carlos Ghosn nagy fába vágja a fejszéjét. A francia Renault 44 százalékos tulajdonában lévő Nissant követően az anyavállalatnál kell bizonyítania zsenialitását. A menedzser úgy tűnik a jól bevált receptet kívánja az európai vállalatnál is alkalmazni: kíméletlen lefaragás mellett a lehető legnagyobb növekedés. Így a profitmaximalizálás "extrém formája" valósulhat meg, hiszen bevételi és kiadási oldalról is nő a margin. A brazil származású francia menedzser szerint a kontinensen néhány év múlva a Renault lesz a legnyereségesebb autógyártó.
A társaság nem szorul komoly átszervezésre - szögezte le az igazgató. Növekedésre, erős brandre és önmagával szemben is következetes menedzsmentre van szüksége a Renaultnak - "adta meg a hangot" a cégvezető.
Annak ellenére, hogy Ghosn "egyszer már megcsinálta", az elemzők egy része óvatosan fogadta a "Commitment 2009" névre keresztelt programot. Eszerint a következő években 800 ezerrel 3,3 millióra nő az évente értékesített járművek száma. A tavalyi 3,2 százalékos forgalomarányos nyereségráta pedig 6 százalékosra bővül. A cégvezető ígérete szerint a részvényesek lesznek a program igazi nyertesei, akik papíronként a jelenlegi 1,8 euró helyett 4,5 eurót kapnak majd.
A növekvő termelés miatt a menedzsment nem számol elbocsátásokkal, igaz a létszámot sem tervezik bővíteni. Ami viszont több lesz, az a modellek száma. A következő három évben 26 új autótípussal lépnek piacra, ezek fele ráadásul teljesen új fejlesztés lesz, míg a többi jelenlegi típusok megújított verziója. Az új modellek között olyan, a Renault által eddig mellőzött kategóriákban kívánnak versenyre kelni a konkurensekkel, mint a városi terepjárók (SUV), sportautók és a luxuskategória alsó szegmenségbe tartozó járművek.
Carlos Ghosn szerint csak megfelelően diverzifikált kínálati portfolióval vehetik fel a versenyt a konkurensekkel. Jelenleg a cég óriási kockázatot vállal azzal, hogy kizárólag a Mégane-család konjunktúrája szerint változnak az eredmények, a vállalat nyereségének a felét hozzák most ezek a modellek.
Forrás: mfor.hu http://www.mfor.hu/cikk.php?article=25204&pat=6
|