FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : LEGO: nehéz helyzetben a játékpiac

LEGO: nehéz helyzetben a játékpiac

  2006.02.22. 07:55

A LEGO Csoport adózás előtti eredménye jelentősen javult, a Csoport a 2005-ös évet a 2004-es 1668 millió koronás veszteséghez képest 702 millió dán korona nyereséggel zárta, derült ki a Billundban tartott sajtóértekezleten.

Az igazgatótanács kielégítőnek találta az eredményeket, figyelembe véve az év során a csoportot ért jelentős változásokat, illetve az általánosságban nagyon nehéz piaci körülményeket. A csoport pénzügyi alapjai jelentősen javultak. A 2004 elején beindított munkaterv eszerint meghozta a várt eredményeket.
A LEGO csoport továbbra is jelentős stratégiai feladatok előtt áll, de a fiskális válságot sikerült legyőzni.

A hagyományos játékpiac továbbra is rendkívül nehéz helyzetben van, mérete nem növekedett, és kiskereskedelmi szinten erős verseny jellemzi, amely nagy nyomást gyakorol az árakra és az árrésekre. Ezen kívül a gyerekek egyre jobban érdeklődnek az elektronikai termékek - például játékkonzolok és számítógépes játékok -, illetve a szórakoztató-elektronikai eszközök, például mobiltelefonok és
mp3-lejátszók iránt.

Az árbevétel 2005-ben 7050 millió korona volt, ez 12 százalékos növekedést jelent, ebből 3 százalék a devizaátváltások kedvező alakulásából ered, különösen az USA dollár árfolyamából adódóan.
Az árbevétel növekedése a globális eladások növekedésének köszönhető. A hagyományos játékok piacának általános recessziója ellenére a LEGO csoportnak a legtöbb piacon sikerült növelnie részesedését.

2005-ben nagy hangsúlyt fektettek a csoport alaptermékeire, amelynek eredménye az lett, hogy 2005 legnagyobb forgalmú termékeinek listáján olyan klasszikus termékek szerepelnek, mint a LEGO City, a LEGO Vikings és a LEGO Technic. A még nem iskoláskorú gyerekeknek szánt DUPLO termékcsaládban is jelentős növekedés volt tapasztalható. A BIONICLE termékek 2005-ben is a LEGO csoport legsikeresebb termékcsaládját jelentették.

Eladták a Legolandokat

A csoport két licenc alapú terméke szintén a legnagyobb forgalmú termékek között szerepel, ezek a LEGO Racers sorozat Ferrari típusai, és nem utolsósorban a LEGO Star Wars termékek. Az alaptevékenységre fordított maximális figyelem fenntartása érdekében a LEGO Csoport 2004 őszén a LEGOLAND parkok eladása mellett döntött. Az eladásra 2005. júliusában került sor, az ügyletet a versenyhatóság 2005. augusztus 24-én hagyta jóvá.

A vásárló a Blackstone Capital Partners volt, az eladási ár 375 millió euró. Az eladással összefüggésben új, közös tulajdonú vállalat jött létre, ez a Merlin Entertainments Group Luxemburg S.a.r.l., amely azóta a négy LEGOLAND parkot és a Merlin korábbi látványosságait, a Sea Life, a Dungeons és Earth Explorer létesítményeket együttesen üzemelteti.

Az új vállalat tulajdonosa 70 százalékban a Blackstone Capital Partners, 30 százalékban a LEGO csoport és a KIRKBI. A csoport a KOMPAN A/S megmaradt részvényhányadát szintén értékesítette, nyereséggel.

Idei kilátások, átszervezések

2006 ismét nehéz év lesz a LEGO Csoport számára. A nemzetközi játékpiac mérete várhatóan tovább csökken, a hagyományos játékok szállítói előtt emiatt továbbra is stratégiai léptékű kihívások állnak.
A LEGO Csoport a klasszikus építőjátékokra összpontosítva arra számít, hogy 2006-ban kisebb, de pénzügyileg erősebb és versenyképesebb szereplőként megőrzi piaci pozícióját.

2006-ban nem fog megjelenni a meglévő vagy új termékeket támogató film, és a csoport árbevétele várhatóan némileg csökkenni fog 2005-höz képest. Az eredményközpontú szemlélet megmarad: tovább folytatódik a folyamat, miszerint a gyártást teljes vagy részlegesen alacsonyabb munkabérű országokba helyezik át.

A hatékony működés feltétele a megfelelő szervezeti struktúra, amelynek átalakulását a pénzügyi eredményekkel egy időben jelentette be a LEGO csoport. Az új felépítés szerint, a vállalat három részlegre bomlik, ezzel is támogatva az új stratégiáját.

A "Piacok és termékek" (Markets & Products) divízió a termékfejlesztést, a marketing és kiskereskedelmi tevékenységek globális irányítását tartja kézben. A "Közösség, nevelés és közvetlen kapcsolatok" (Community, Education & Direct) részleg a felhasználókkal és a vásárlókkal való direkt kapcsolatok minőségéért felelős a LEGO csoport saját márkaboltjaiban, illetve az online értékesítés és a katalógusos megrendelések során. Végül az "Ügyviteli" divízió (Operations) feladata a gyártási folyamatok és a disztribúció globális szintű irányítása, illetve a vállalat informatikai és pénzügyi irányítása.





Forrás: mfor.hu
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=25396&pat=6

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom