Négyszázmilliós bevásárlás a Henkelnél
2006.02.23. 06:16
Dezodor és izzadsággátló részleget vásárol a Gillette-től a Henkel amerikai leányvállalata, a Dial Corp. Az ügylet értéke 420 millió dollár.
A mosó- és háztartási tisztítószereiről, illetve kozmetikai termékeiről híres német Henkel a vásárlással az Egyesült Államok harmadik legnagyobb dezodorgyártójává válhat. A Gillette-től megszerzett Right Guard, Soft&Dri és Dry Idea márkák tavaly 275 millió dolláros forgalmat bonyolítottak. Ennek legnagyobb részét (80 százalék) Észak-Amerikában, míg a fennmaradó hányadot főként Nagy-Britanniában.
"A márkák jól illeszkednek termék portfóliónkba, segítségükkel további pénzügyi növekedésre számítunk" - fogalmazott a Henkel Cosmetics elnöke, Hans Van Bylen. Az ügyletre remélhetőleg még az első negyedévben áldását adja a trösztellenes szövetség.
Mindeközben a vállalat közép-kelet-európai érdekeltsége, a Henkel CEE bejelentette, hogy minden idők legsikeresebb évét zárta tavaly. A 30 közép-kelet-európai országban 20 termelő üzemmel és 7543 dolgozóval működő vállalat árbevétele 17,7 százalékkal 1,346 milliárd euróra nőtt tavaly 2004-hez képest, az üzemi eredmény 123,2 millió euróról 175 millióra emelkedett. Az árbevételre vetített haszonkulcs 13 százalékra javult. A társaság 2008-ban tervezi elérni a 2 milliárd eurós árbevételt, s 2010-ben 2,5 milliárdos forgalmat tervez a térségben.
A csoporton belül a legnagyobb forgalmat Oroszországban és Lengyelországban érte el a cég, megelőzve Ausztriát és Magyarországot. A legnagyobb növekedés Ukrajnában volt, elsősorban az építési kemikáliák üzletágban. A Henkel CEE tavaly 6,8 millió eurót fektetett be a térségben, az idén 6,3 milliót terveznek.
Forrás: mfor.hu http://www.mfor.hu/cikk.php?article=25401&pat=6
|