Hírek : Kóka szerint autópályává fejleszthető a 86-os út |
Kóka szerint autópályává fejleszthető a 86-os út
2006.02.24. 06:56
Az M8-as, az M9-es és a hosszabb távon, megfelelő kihasználtság mellett akár autópályává is fejleszthető 86-os út rehabilitációja is megkezdődik" - ígérte Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter Szombathelyen.
Vas megye Magyarország gazdaságilag egyik legfejlettebb régiója, gyorsforgalmi úthálózat tekintetében azonban mindeddig "feltáratlan" terület maradt - hangoztatta a szakminiszter.
Kóka János szavai szerint a megyét átszelő észak-déli irányú M9-es út Kőszegnél csatlakozhat majd be az ausztriai S31-es gyorsforgalmi úthoz, Szombathelytől keletre pedig ez az út metszeni fogja a Szombathely-Győr között kapcsolatot jelentő 86-os számú főutat. "Ez a metszéspont még kidolgozás alatt van, de én szeretném néhány hónap alatt ezt lezárni és az M9-es további lefutását is véglegesíteni" - mondta a miniszter.
Hozzátette: az M8-as a fővárost a rábafüzesi határátkelőhellyel összekötő gyorsforgalmi úttá fejlesztése ugyan a 2015-ig tartó hálózatfejlesztések között szerepel, egyes szakaszain azonban ennél sokkal sürgetőbb a helyzet. Ezért kell sokkal előbb megépíteni a Körmendet elkerülő útszakaszt, amelynek 2007-es elkezdését és kivitelezését szerdán jelentette be Kiss Péter kancelláriaminiszter.
Hasonlóan fontos szavai szerint ennek a nagy forgalmú, kamionokkal terhelt útnak a korszerűsítése, a 11,5 tonnás tengelyterhelésre alkalmassá tétele, ami szintén a prioritások között szerepel.
Kóka János szerint, igaza van azoknak, akik a Szombathely és Győr közötti 86-os főút rendbetételét szorgalmazzák, hiszen az észak-déli irányú forgalom szerinte ezen az úton már szerinte is "elviselhetetlen".
"Három héten belül szeretném kiíratni a Vát elkerülő szakaszt, ezután kell megkezdeni a Vát-Szeleste szakasz 2-szer 2 sávúvá fejlesztését, ezzel egy időben az M9-es metszéspontjának megismerése után, azonnal hozzá kell látni a Szombathely-Vát közötti szakasz előkészítéséhez. Ezt követheti a Szeleste-Hegyfalu közötti szakasz és így mehetünk tovább" - jelentette ki Kóka János.
Hozzáfűzte: a felsorolt közúti fejlesztéseknek még ebben az évtizedben meg kell valósulniuk, ezekkel szavai szerint nem lehet várni 2015-ig.
"Ezzel egy időben a teljes 86-os út vasi szakaszának, a folyamatos négysávúsítás mellett 2009-ig teljesen új burkolatot kell kapnia és 11,5 tonnásra kell megerősíteni" - sorolta a szaktárca vezetője.
Közölte: még ebben az évben elindul a Sárvárt észak-északnyugati irányból elkerülő útszakasz építése, valamint a 87-es főút Szombathelyről kivezető szakaszának négysávúsítása is.
Forrás: Privátbankár.hu http://www.privatbankar.hu/html/cikk/kommentar.php?kommentar=13318
|