Az Airbus a jövőben már nemcsak az alkatrészek beszerzésében és gyártásában támaszkodik külföldi partnerekre, hanem fejlesztési és összeszerelési együttműködéseket is tervez - nyilatkozta nemrég Gustav Humpert, az Airbus elnöke.
Már keresik Kínában a megfelelő partnert elsősorban az A320-as gépcsalád összeszerelésére, Indiában fejlesztő irodát terveznek nyitni, és Oroszországgal is közös fejlesztésekre készülnek. A hónap elején létrehoztak egy holdingvállalatot, amelybe összevonták a repülőgépgyártásban érdekelt valamennyi orosz céget. Az Airbus az új A350-esek tervezésébe és gyártásába akarja bevonni az orosz cégeket, ez a becslések szerint 25 milliárd dolláros bevételt jelenthet a következő húsz évben.
Az Airbus becslése szerint az orosz légitársaságoknak húsz év alatt 600 új repülőgépre lesz szükségük - nagyjából 46 milliárd dollár értékben -, és ebbe a programba jól illenének az új, hosszú járatú,
250-300 üléses A350-esek. (Igaz, az orosz kormány jelenleg éppen arra törekszik, hogy az orosz gyártók talpra álltásával, integrálásával az igények minél nagyobb részét a két külföldi óriásvállalat helyett belföldről tudják kielégíteni.)
A külföldi együttműködéseket a Boeing is szorgalmazza, a cégnek már évek óta van fejlesztő irodája Moszkvában, és Japánban gyártanak fontos részegységeket az új 787-esek számára. A Boeing elsősorban a meglévő gépcsaládok integrációjával javítaná helyzetét.
Mindamellett az idei év valószínűleg nem lesz olyan jó a két rivális számára, mint a tavalyi.
Az Airbus értékesítési igazgatója, John Leahy arra számít, hogy az idén a két cég együttesen 800 gépre kap megrendelést a tavalyi rekordszámú, 2057 megrendelés után.
A várakozások szerint az Airbus és a Boeing az idén fej fej mellett halad: 400-400 gépre kaphatnak megrendelést. Tavaly, ötödik éve, az Airbus vezetett: a 2057 megrendelésből 1055 volt az európai vállalaté.
Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/395528/