FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Kilenc hónapot csúszik a viadukt

Kilenc hónapot csúszik a viadukt

  2006.03.04. 07:55

Csúszik az M7-es autópálya kőröshegyi völgyhídjának építése. A hazánk legnagyobb viaduktjának számító építmény a tervezettnél kilenc hónappal később készül el. Az ezt szentesítő szerződésmódosítást már alá is írták.

Ráérnek élesíteni az ollót az M7-es Zamárdi és Balatonszárszó szakaszának novemberre beígért avatására azok, akik azt remélik, hogy az év második felében ők kormányozzák majd az országot. A Népszabadság értesülései szerint legalábbis a 14 kilométeres pályaszakaszon a tervezettnél jó kilenc hónappal később lehet majd átvágni a nemzetiszín szalagot. A 76 milliárd forintos beruházás költségvetéséből 39 milliárd forintot felemésztő kőröshegyi völgyhíd, terveit ugyanis menet közben módosítani kellett.

Egy éve kétséges volt, tarthatók-e a kormányprogramban szereplő határidők az M7-es kőröshegyi völgyhídjának építésénél - tájékoztatta lapunkat Reményik Kálmán. A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.
elnök-vezérigazgatója elmondta: a Zamárdi és Balatonszárszó közötti autópálya-kapcsolatot megteremtő beruházás építési szerződését módosító megállapodást a közelmúltban írták alá a Hídépítő és a Strabag párosával. E szerint az autósok 2006 novembere helyett 2007. augusztus 12-én hajthatnak először végig az új sztrádaszakaszon. Az új határidőt hamarosan az autópálya-törvényben is átvezetik.

A határidő-módosításra a magyarázatok szerint azért volt szükség, mert bebizonyosodott: ha a Kőröshegynél épülő völgyhíd az eredeti tervek alapján készül el, forgalomba helyezése akár egy évet is késhetett volna. Építési engedélyének megszerzésekor ugyanis még azzal számoltak, hogy a híd két végpontján 38 méter magas földtöltésekre támaszkodik majd. A példátlanul magas töltések tömörödéséhez, megfelelő szilárdságának eléréséhez azonban a számítások szerint a vártnál jóval több időre lett volna szükség. Emellett bizonytalan volt az is: a későbbiekben hogyan viselkednek majd a tízemeletes panelházakkal összemérhető magasságú töltések.

Az új tervek szerint a híd mindkét végén pillérekre épül. A kiegészítő közbeszerzési eljárás, a tervezés és az engedélyek megszerzése azonban több mint fél évet vett igénybe. Ez pedig késlelteti a beruházás befejezését is.

Ezzel együtt a tervezők és kivitelezők problémáit érzékelteti a létesítmény mérete. Az M7-es új viaduktja 1870 méteres hosszával és 80 méteres legnagyobb magasságával igényt tarthat Magyarország legnagyobb hídjának címére. A négyezer méteres sugarú ívben fekvő, mintegy 24 méter széles hídon kap helyet az
M7-es mindkét pályája. A forgalmi irányok kétszer két sávját a középső biztonsági sáv megerősített korlátjai választják el egymástól.

Az autópályákon megszokott leállósávok nem vezetnek át a hídon. Ezek ugyanis nem férnének el.
Így a forgalmi sávok és a híd szélén elhelyezkedő korlátok között csupán másfél méter marad szabadon.
A műszaki hiba miatt megálló gépkocsiknak tehát nem lesz lehetőségük félreállni. Annak érdekében, hogy az ilyen esetek, illetve a balesetek ne bénítsák meg teljesen az M7-es forgalmát, az új pályaszakaszt speciális védelmi rendszerrel látják el. Ennek változtatható jelzésképű információs táblái szükség esetén segítséget nyújtanak a forgalom elterelésében. A híd nálunk azért is szokatlan, mert pilléreiben szervizlépcsők kaptak helyet, két pillérében pedig még lift is üzemel majd.






Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/396238/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom