FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : A mobiltelevízió rendkívül népszerű lesz

A mobiltelevízió rendkívül népszerű lesz

  2006.03.14. 06:12

A világszerte zajló próbaüzemek azt mutatják, hogy a fogyasztók részéről is egyre nagyobb igény mutatkozik a mobiltelevíziós (DVB-H) szolgáltatások iránt.

A finnországi, nagy-britanniai, spanyol-, és franciaországi mobiltelevíziós (DVB-H) próbaüzemek egyértelműen igazolták a szolgáltatás iránti fogyasztói igényt, és a kereskedelmi mobiltelevíziós szolgáltatások jövőbeli üzleti modelljére vonatkozó fontos tanulságokkal jártak.

A próbaüzemek a Nokia és többféle vállalat, például műsorszórók, mobilszolgáltatók, és televíziós társaságok részvételével zajlottak, amely jelzi a mobiltévé megvalósítása iránti széleskörű érdeklődést. Mindegyik próbaüzem során élő digitális televíziós tartalmat sugároztak a DVB-H hálózaton keresztül Nokia 7710 okostelefonokra.

A mobiltelevízió iránti fogyasztói igény

A nagy-britanniai Oxfordban a próbaüzem folyamán mért adatok szerint a résztvevők 83 százaléka elégedett a szolgáltatással, valamivel több mint kétharmaduk (76 százalék) pedig arra számít, hogy a következő 12 hónap folyamán elkezdi használni a szolgáltatást. Franciaországban a válaszadók
68 százaléka, Spanyolországban 55 százaléka lenne hajlandó fizetni a szolgáltatásért. A spanyol résztvevők közel 75 százaléka ajánlaná a szolgáltatást barátainak vagy családtagjainak.

Árképzési modellek

A szolgáltatásért fizetni is hajlandó felhasználók nagy százalékát jelző próbaüzemek arra is rávilágítottak, hogy az iparág számára mekkora potenciális kereskedelmi haszon rejtőzik a mobil-televíziózásban.
A kialakuló legnépszerűbb árképzési modellt a programcsomagért fizetendő havi előfizetési díj jelenti.
A helsinki próba során a résztvevők a havi 10 eurót elfogadható díjnak tartották, míg Franciaországban a válaszadók 68 százaléka fizetne havi 7 eurót a mobiltelevíziós szolgáltatásért.

Tévézési szokások

A próbaüzemek során a televíziók és a hirdetők számára érdekes, új csúcsidőkre is fény derült.
A nagy-britanniai eredmények szerint az ebédidőben elért nézői csúcs a hagyományos televíziónál magasabb volt, amely arra enged következtetni, hogy a felhasználók az ebédszünetben élvezik kedvenc műsoraikat. A francia válaszadók egy átlagos napon mintegy húsz percen át nézték a mobiltévét, a legtöbben korán reggel, ebédidőben, és este figyelték a műsorokat. A spanyol próbaüzem hasonló eredménnyel zárult: a felhasználók egész nap nézték a mobiltelevíziót, a csúcsidő pedig koraestére esett.

A próbaüzem érdekes kérdése volt, hogy vajon hányan néznek otthon mobiltévét. A francia és a spanyol próbaüzemben résztvevők csaknem fele állította, hogy főként otthon nézett mobiltelevíziót.
A nagy-britanniai próbaüzem résztvevőinek majdnem harmada most látott először többcsatornás televíziót.

Tartalom

A próbaüzemek legegyértelműbb tanulsága az, hogy a felhasználók sokféle csatornát szeretnének nézni, de kifejezetten a mobiltelefonra szabott tartalmakkal. A legnépszerűbb tartalomtípusok között hírek, sport, zene, szappanoperák, és dokumentumfilmek szerepeltek. Az interaktivitás szintén fontos elvárás: a spanyol felhasználók több mint fele (58 százaléka) a rövidebb időtartamú televíziózáshoz megfelelő, speciális és interaktív tartalmakat szeretne látni. A finn próbaüzem során a san marinói és a monacói Forma 1 futam, és az UEFA Bajnokok Ligájának Liverpool-AC Milan mérkőzése szerepelt a legnépszerűbb 10 program között.

"Ezek a tesztek, és a jelenleg világszerte zajló próbaüzemek kulcsfontosságú elemei a mobiltelevízió fejlődésének, hiszen visszajelzést adnak a fogyasztói igényekről, és a nyereséges kereskedelmi szolgáltatások üzleti modelljeit is megmutatják" jegyezte meg Ilkka Raiskinen, a Nokia Multimedia Experiences részlegének alelnöke. "Rendkívül elégedettek vagyunk a mobil- és a televíziós iparágban dolgozó különböző vállalatok egész sorát megmozgató próbaüzemek eredményeivel. A tesztek nagyon hasznosnak bizonyultak a mobiltelevíziós iparágban érdekelt felek számára."

A DVB-H technológiával hatékonyan sugározhatók televíziós programok a mobilkészülékekre. A DVB-H kiváló, a televízióban megszokott minőségű képet biztosít, kevesebb energiát igényel, és sokféle csatornát (akár ötvenet) tesz elérhetővé, így a mobilkörnyezetben ezzel a technológiával jelenti legnagyobb élményt a televíziózás. A Nokia 2006 nyarán mutatja be a Mobile Broadcast Solution 3.0 hálózati elemekkel felszerelt Nokia N92 készüléket, amely a meglévő mobiltelevíziós szabványokat legteljesebb mértékig felhasználó berendezés lesz a piacon. Az Informa szerint 2010-re világszerte 50,97 millió DVB-H készüléket adnak el.

A finnországi Helsinkiben lebonyolított próbaüzemről

A finn próbaüzem 2005 márciusa és júniusa között zajlott 500 felhasználóval a Nokia, a Digita, az Elisa, a Nelonen, a Sonera, és az YLE részvételével.

A nagy-britanniai Oxfordban lebonyolított próbaüzemről

Az oxfordi próbaüzem 2005 szeptemberében indult 375 résztvevővel, akik 16 csatorna közül választhatnak. A próbaüzemet az O2, az Arquiva, és a Nokia végzi, a végleges eredményeket 2006 tavaszán hozzák nyilvánosságra.

A spanyol próbaüzemről

A Spanyolországban első ízben lebonyolított ilyen jellegű próbaüzemben 500 madridi és barcelonai felhasználó vett részt. A próbaüzemet az Abertis Telecom, a Nokia, és a Telefónica Móviles bonyolította le. Az eredményeket az idei, Barcelonában megrendezett 3GSM világkongresszuson hozták nyilvánosságra.

A francia próbaüzemről

A CANAL Group, a Nokia, az SFR, és a towerCast által lebonyolított próbaüzem 2005 szeptemberétől
2006 júniusáig tart, és 500 felhasználót érint.





Forrás: Computerworld.hu
http://computerworld.hu/hirek_hir.php?id=40831

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom