FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : Kudarcot vallott az európai autóipar?

Kudarcot vallott az európai autóipar?

  2006.04.27. 07:56

Nem teljesítik a széndioxid-kibocsátás megcélzott csökkentését az Európai Unió autógyártói. Egy év alatt csupán egyetlen százalékkal sikerült mérsékelni a környezetet szennyező széndioxid mennyiségét.

Egyre valószínűbb, hogy nem sikerül elérni a 2008-ra kitűzött célt, a 140g/km CO2-os környezetszennyezési értéket, hiszen az európai autógyártók erőfeszítései messze elmaradnak a kívánalmaktól - tudatta a Transport&Environment elnevezésű brüsszeli környezetvédő csoport.

Az európai gyártású autók tavalyi széndioxid-kibocsátásának átlagos értéke még mindig 160 g/km volt, csupán 1 százalékponttal alacsonyabb a 2004-ben mért adatnál. Az autógyártók még 1998-ban egyeztek meg abban, hogy tíz éven belül 140 g/km-re csökkentik a kibocsátást. Az Európai Bizottság végső célja 2012-ig 120 g/km.

A T&E szerint a termelőknek évente átlagosan 4,3 százalékkal kellene javítaniuk az üzemanyag-hatékonyságot ahhoz, hogy sikerüljön megvalósítani a kitűzött célt. Az eddigi legjobb eredmény 2000-ben a 2,9 százalék volt - írja az EU Politix.

"A Bizottság nyugodtan végignézi, ahogyan az autógyártók minden technológiai fejlesztést bevetve egyre erősebb járműveket hoznak forgalomba, mellőzve az üzemanyag-felhasználási hatékonyság szempontját" - vélekedik Jos Dings, a T&E igazgatója.

A szakembert felháborítja, hogy az unió vezetése egy olyan iparág önkéntes kötelezettségvállalására alapoz, amely üzleti érdekei miatt a kibocsátott széndioxid-mennyiség 15 százalékáért tehető felelőssé az EU területén. A környezetvédők szerint mielőbbi radikális szabályozási szigorításokra van szükség, ha tényleges eredményeket kívánunk elérni.

A T&E szerint az üzemanyag hatékonyságának növelése minimális költségekkel járna - a Bizottság számításai szerint autónként 577 euróba kerülne -, és létező technológián alapulna. A korszerűsítés jelentős üzemanyag-takarékosságot eredményezne, ami három év alatt autónként átlagosan ezer euró értékű megtakarítást jelentene.

A környezetvédelmi csoportokat komoly aggodalommal tölti el, hogy a gépkocsiipar és az Európai Bizottság megítélésük szerint alábecsüli a kipufogógázok környezetszennyező hatását. Szerintük a CARS 21 szakértői csoport, amelyet Günter Verhaugen ipari biztos azért hozott létre, hogy az európai autóipar jövőjével kapcsolatban tanácsokkal lássa el a Bizottságot, nem végezte megfelelően a feladatát, hiszen tavaly decemberi jelentésében elmulasztotta javasolni a gázkibocsátási mutatók csökkentését.

Sokan egyenesen "árulásnak" tekintették, hogy a CARS21 javasolta: a széndioxid-kibocsátás csökkentését ne kizárólag az autógyártókra bízzák, a gépkocsi-tulajdonosok gazdaságosabb vezetéssel, a Bizottság a "tiszta" technológiák használatának sürgetésével járuljon hozzá a kedvező irányú változáshoz.

A környezetvédőket az is felháborította, hogy a szakértői csoport támogatja a Bizottság által decemberben jóváhagyott, úgynevezett Euro-5-ös kibocsátási standardokat, amelyek a zöldek szerint messze alacsonyabb követelményeket tartalmaznak a hat hónappal korábban előterjesztett javaslatokban foglaltaknál.





Forrás: ma.hu
http://ma.hu/page/cikk/ad/0/146272/1

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom