FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : Oroszországba tartanak az autógyárak

Oroszországba tartanak az autógyárak

  2006.06.01. 08:16

Több nyugati autógyártó új befektetésekről tárgyal az orosz illetékesekkel, a Volkswagen már megállapodást is kötött egy összeszerelő üzem létrehozásáról.

A General Motors Corp. (GM) előrehaladott tárgyalásokat folytat az orosz gazdasági minisztérium illetékeseivel egy összeszerelő üzem létrehozásáról Szentpétervár közelében, de a megállapodást egyelőre nem írtak alá - közölte a GM Europe szóvivője.

Megállapodás

A cég ezzel German Gref gazdasági miniszter nyilatkozatára reagált, aki az Interfax hírügynökség szerint már be is jelentette a 200 millió dollár összegű beruházásról szóló megegyezés létrejöttét. A GM ezzel szemben közölte, hogy még nem állapodtak meg bizonyos részletekről, így az ingatlanvásárlásról, de ezekben a kérdésekben is jelentős előrehaladást sikerült elérni, miután Carl-Peter Forster, a társaság európai elnöke a hét elején tárgyalt az orosz illetékesekkel.

Az orosz autópiacon az Ernst & Young becslése szerint tavaly 1,84 millió gépkocsi fogyott, 14,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban, ezen belül 563 ezer külföldi autót értékesítettek, ami 60 százalékos növekedést jelent.

A GM már jelen van Oroszországban: Chevy Niva SUV-okat és Viva szedánokat gyárt közösen a főként Ladákat előállító AvtoVazzal. Az együttműködés azonban némileg problematikussá vált, főleg azóta, hogy az AvtoVaz a múlt év végén a Rosoboronexport állami fegyverkereskedelmi cég tulajdonába került.

Fejlesztések

Az AvtoVaz idén februárban ambiciózus fejlesztési terveket jelentett be, amelyek keretében korszerűsítik a Volga-parti Togliattiban levő gyárat, ugyanakkor azt fontolgatja, hogy felmondja a GM-mel való együttműködést. Az AvtoVaz tavaly 720 ezer autót értékesített, miközben a vegyesvállalat 50 ezer Nivát és Vivát gyárt, de egyre kisebb a kereslet e modellek iránt.

Az orosz kormányzat emellett továbbra is fontolgatja, hogy mamutvállalatot hoz létre a három legnagyobb autógyár, az AvtoVaz, a GAZ és a Kamaz összevonásával. A Renault SA tegnap megerősítette, hogy együttműködésről tárgyal Togliattiban az AvtoVazzal, de a részletek egyelőre nem világosak.
A Renault-nak, akárcsak a Fordnak, már van termelőbázisa Oroszországban, a japán Toyota pedig tavaly kezdett összeszerelő üzemet építeni Szentpétervár közelében.

A német Vokswagen a múlt héten jelentette be, hogy évi 115 ezer autó gyártására képes üzemet hoz létre Kalugában mintegy 370 millió eurós beruházással. Az építkezés idén augusztusban, a gyártás a jövő év második felében kezdődik. A tervek szerint a Skoda Octaviával kezdik a termelést, ezt követik a
VW-modellek, közük egy 10 ezer eurónál olcsóbb, az orosz piacra kifejlesztett VW Polo szedán - írta a Kommerszant.




Forrás: index.hu
http://index.hu/gazdasag/vilag/otrg060601/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom