Hétfőn kellett benyújtania a spanyol Ferrovialnak a világ legnagyobb reptérüzemeltetőjére, a brit BAA-re tett legfrissebb vételi ajánlatát, azután, hogy a múlt héten visszautasításban részesült.
Várhatóan a Goldman Sachs bankház által szervezett konzorcium is javít a Ferihegyet is üzemeltető brit cég megszerzésére irányuló pályázatán, mely 870 pennys értékelésével még kevésbé nyerte el első menetben a tulajdonosok tetszését, mint a spanyol kérő 900 pennys ajánlata.
A Goldman Sachs által tömörített intézmények (többek között Dresdner Kleinwort Wasserstein, WestLB, Credit Suisse) sorához hétfőn a második legnagyobb ausztrál hitelintézet, a Commonwealth Bank is csatlakozott. A csoport ajánlatának határideje péntek. A többek között Heathrow, Gatwick és Budapest repülőtereket működtető BAA vezetése legalább 940 pennyre becsüli saját papírjai értékét.
A hét végén nyilvánosságra került annak lehetősége is, hogy a brit versenyhivatal, monopolhelyzete enyhítése érdekében felszólítaná a BAA-t: váljon meg a második legnagyobb londoni repülőtértől, Gatwicktől, melynek értéke elérheti a 2,5 milliárd fontot. A hétfői Daily Mail szerint megtörténhet, hogy a függetlenségéért oroszlánként küzdő BAA esetleges új tulajdonosa is a birodalom feldarabolása mellett dönt, "átpasszolva a Budapest Airportot".
Ez a lépés elképzelhetetlen a két igazgatótanács jóváhagyása nélkül. A Ferrovial egyébként múlt pénteken elvetélt kísérletet tett a BAA közel 14 százalékának megszerzésére, ám 150 millió papír helyett, becslések szerint, csak 30 milliót tudott begyűjteni.
Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/406262/