Új, mobiltelefonos közigazgatási ügyfélkapcsolati megoldás
2006.06.26. 07:06
Működő e-közigazgatási megoldások: az IND bemutatta mobiltelefonos közigazgatási ügyfélkapcsolati megoldását.
Az elektronikus banki piac európai vezető tranzakciós és biztonsági megoldás-szállítója, az IND Kft. bemutatta azokat az elektronikus ügyintézést elősegítő alkalmazását, amely lehetővé teszi az önkormányzatok számára a hiteles elektronikus ügyintést. Az e-közigazgatás új megoldásairól szóló konferencián a már működő internetes megoldás mellett az SMS illetve JAVA alapú mobil alkalmazást is bemutatták, amely egy alföldi kistérségben rövidesen a mindennapi ügyintézés részévé válik.
„Az IND Kft. által kifejlesztett KET-KIT n. szoftver segítségével Hódmezővásárhely Megyei Jogú Városnak sikerült első önkormányzatként csatlakozni a MEH-Ügyfélkapuhoz. 2006. március 1-jétől a gyakorlatban is jól működik a rendszer, az alföldi város polgárai hiteles ügyintézési megoldáshoz jutottak” – mondta el Dr. Szakolyi András, az IND Kft tanácsadója a Controll Rt.-vel és a XIX. Kerület Kispest Önkormányzatával közösen szervezett konferencián. A Hódmezővásárhelyi rendszer jelenlegi, pilot fázisában a CLBPS 3., végleges változatában a 4., azaz teljes körű ügyintézést is lehetővé teszi.
A KET-KIT azért jelent egyedülálló megoldást az önkormányzatok számára, mert nemcsak technikai szempontból felel meg az elvárásoknak, hanem mint azt az elnevezése is mutatja, a közigazgatási eljárásról szóló törvény (KET) előírásait is maradéktalanul megfelel.
„Az országban több igen komoly projekt zajlott le az elmúlt időszakban az e-közigazgatás önkormányzati szintű bevezetésére, ám ezek a nagyszabású projektek csak ritkán jutottak el a valóban teljes körű elektronikus ügyintézésig, sokszor csak félmegoldásokkal találkozhatunk” – vázolta fel a helyzetet az IND szakértője.
A KET-KIT így nem csak az első jogszerűen működő, komplex, hatósági ügyek intézésre alkalmas önkormányzati ügyintézési megoldás, hanem egy olyan termék, amelyet kifejezetten erre a célra fejlesztettek ki, ezért a bevezetése a szokásosnál gyorsabb és egyszerűbb lehet, a nagy GVOP-s önkormányzati projektek költségvetésének töredékét (2-3%) kitevő ráfordítással.
Az IND által forgalmazott KET-KIT az implementációt követően teljes körűen támogatja az elektronikus iratok fogadását és előállítását az ügyintézés és ügyvitel folyamata során, a beépített tanúsított aláíró szoftver révén gondoskodik az iratok hiteles elektronikus aláírásáról is. A rendszer integrálható az önkormányzat meglévő alkalmazásaival, tetszőleges iktatórendszerrel és a helyi adó-nyilvántartást végző ONKADO szoftverrel, amely standarnak tekinthető a települési önkormányzatoknál.
Az IND felismerte, hogy sok önkormányzat nem képes számítástechnikai rendszerét saját beruházással olyan szinten továbbfejleszteni, hogy az alkalmas legyen az elektronikus ügyintézés bonyolítására. Éppen ezért a miskolci székhelyű vállalkozás kidolgozott egy úgynevezett ASP konstrukciót is, mely lehetővé teszi a KET-KIT igénybevételét anélkül, hogy költséges és időigényes fejlesztéseket kelljen az önkormányzatnak végrehajtania. Az első települési önkormányzat, amely a polgárainak ily módon biztosítja a teljes körű elektronikus ügyintézést Tokaj város lesz.
A KET-KIT azonban nemcsak az önkormányzatok számára jelent megoldást az e-közigazgatásban való részvételre – mondta dr. Szakolyi András. A Magyar Szabadalmi Hivatal is az IND megoldását választotta a védjegyekkel kapcsolatos elektronikus ügyintézés megvalósítására .
A mai konferencián egy teljesen új terméket is bemutatott az IND. A KET-KITmobil az első olyan komplex önkormányzati M-ügyfélkapcsolati megoldás, amelynek segítségével SMS-ben illetve mobiltelefonra letölthető JAVA alkalmazással, felhasználóbarát grafikus felületen lehetséges kapcsolatot tartani a lakossággal. Az automatikusan frissülő kliensalkalmazás nagy előnye, hogy az ügyfeleknek könnyen kezelhető grafikus felület használhatnak mobiltelefonjukon, nem kell telefonszámokat és bonyolult kódszavakat megjegyezniük.
A lehetőségek szerteágazók, a KET-KITmobil segítségével az ügyfelek bejelentéseket, tehetnek, ügyfélfogadási időpontot foglalhatnak, szavazhatnak, tájékozódhatnak ügyeik állásáról, és számos egyéb módon kommunikálhatnak az önkormányzattal.
Alkalmas a közigazgatási hatósági eljárásról szóló 2004. évi CXL. törvény által mobiltelefonon lehetővé tett ügyintézési cselekmények (értesítések, hiánypótlási felszólítás, stb.) bonyolítására is. Az ügyintézői felületek segítségével az önkormányzat munkatársai elvégezhetik a bejövő információk feldolgozását és az alkalmazás teljes körű testre szabását. A megoldás fejlesztése most fejeződött be, ez év októberében kezdi meg működését Homokhát Kistérség önkormányzatainál.
Forrás: Terminal.hu http://www.terminal.hu/newsread.php?id=26204506062202
|