FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Új, mobiltelefonos közigazgatási ügyfélkapcsolati megoldás

Új, mobiltelefonos közigazgatási ügyfélkapcsolati megoldás

  2006.06.26. 07:06

Működő e-közigazgatási megoldások: az IND bemutatta mobiltelefonos közigazgatási ügyfélkapcsolati megoldását.

Az elektronikus banki piac európai vezető tranzakciós és biztonsági megoldás-szállítója, az IND Kft. bemutatta azokat az elektronikus ügyintézést elősegítő alkalmazását, amely lehetővé teszi az önkormányzatok számára a hiteles elektronikus ügyintést. Az e-közigazgatás új megoldásairól szóló konferencián a már működő internetes megoldás mellett az SMS illetve JAVA alapú mobil alkalmazást is bemutatták, amely egy alföldi kistérségben rövidesen a mindennapi ügyintézés részévé válik.

„Az IND Kft. által kifejlesztett KET-KIT n. szoftver segítségével Hódmezővásárhely Megyei Jogú Városnak sikerült első önkormányzatként csatlakozni a MEH-Ügyfélkapuhoz. 2006. március 1-jétől a gyakorlatban is jól működik a rendszer, az alföldi város polgárai hiteles ügyintézési megoldáshoz jutottak” – mondta el
Dr. Szakolyi András, az IND Kft tanácsadója a Controll Rt.-vel és a XIX. Kerület Kispest Önkormányzatával közösen szervezett konferencián. A Hódmezővásárhelyi rendszer jelenlegi, pilot fázisában a CLBPS 3., végleges változatában a 4., azaz teljes körű ügyintézést is lehetővé teszi.

A KET-KIT azért jelent egyedülálló megoldást az önkormányzatok számára, mert nemcsak technikai szempontból felel meg az elvárásoknak, hanem mint azt az elnevezése is mutatja, a közigazgatási eljárásról szóló törvény (KET) előírásait is maradéktalanul megfelel.

„Az országban több igen komoly projekt zajlott le az elmúlt időszakban az e-közigazgatás önkormányzati szintű bevezetésére, ám ezek a nagyszabású projektek csak ritkán jutottak el a valóban teljes körű elektronikus ügyintézésig, sokszor csak félmegoldásokkal találkozhatunk” – vázolta fel a helyzetet az IND szakértője.

A KET-KIT így nem csak az első jogszerűen működő, komplex, hatósági ügyek intézésre alkalmas önkormányzati ügyintézési megoldás, hanem egy olyan termék, amelyet kifejezetten erre a célra fejlesztettek ki, ezért a bevezetése a szokásosnál gyorsabb és egyszerűbb lehet, a nagy GVOP-s önkormányzati projektek költségvetésének töredékét (2-3%) kitevő ráfordítással.

Az IND által forgalmazott KET-KIT az implementációt követően teljes körűen támogatja az elektronikus iratok fogadását és előállítását az ügyintézés és ügyvitel folyamata során, a beépített tanúsított aláíró szoftver révén gondoskodik az iratok hiteles elektronikus aláírásáról is. A rendszer integrálható az önkormányzat meglévő alkalmazásaival, tetszőleges iktatórendszerrel és a helyi adó-nyilvántartást végző ONKADO szoftverrel, amely standarnak tekinthető a települési önkormányzatoknál.

Az IND felismerte, hogy sok önkormányzat nem képes számítástechnikai rendszerét saját beruházással olyan szinten továbbfejleszteni, hogy az alkalmas legyen az elektronikus ügyintézés bonyolítására. Éppen ezért a miskolci székhelyű vállalkozás kidolgozott egy úgynevezett ASP konstrukciót is, mely lehetővé teszi a KET-KIT igénybevételét anélkül, hogy költséges és időigényes fejlesztéseket kelljen az önkormányzatnak végrehajtania. Az első települési önkormányzat, amely a polgárainak ily módon biztosítja a teljes körű elektronikus ügyintézést Tokaj város lesz.

A KET-KIT azonban nemcsak az önkormányzatok számára jelent megoldást az e-közigazgatásban való részvételre – mondta dr. Szakolyi András. A Magyar Szabadalmi Hivatal is az IND megoldását választotta a védjegyekkel kapcsolatos elektronikus ügyintézés megvalósítására .

A mai konferencián egy teljesen új terméket is bemutatott az IND. A KET-KITmobil az első olyan komplex önkormányzati M-ügyfélkapcsolati megoldás, amelynek segítségével SMS-ben illetve mobiltelefonra letölthető JAVA alkalmazással, felhasználóbarát grafikus felületen lehetséges kapcsolatot tartani a lakossággal. Az automatikusan frissülő kliensalkalmazás nagy előnye, hogy az ügyfeleknek könnyen kezelhető grafikus felület használhatnak mobiltelefonjukon, nem kell telefonszámokat és bonyolult kódszavakat megjegyezniük.

A lehetőségek szerteágazók, a KET-KITmobil segítségével az ügyfelek bejelentéseket, tehetnek, ügyfélfogadási időpontot foglalhatnak, szavazhatnak, tájékozódhatnak ügyeik állásáról, és számos egyéb módon kommunikálhatnak az önkormányzattal.

Alkalmas a közigazgatási hatósági eljárásról szóló 2004. évi CXL. törvény által mobiltelefonon lehetővé tett ügyintézési cselekmények (értesítések, hiánypótlási felszólítás, stb.) bonyolítására is. Az ügyintézői felületek segítségével az önkormányzat munkatársai elvégezhetik a bejövő információk feldolgozását és az alkalmazás teljes körű testre szabását. A megoldás fejlesztése most fejeződött be, ez év októberében kezdi meg működését Homokhát Kistérség önkormányzatainál.







Forrás: Terminal.hu
http://www.terminal.hu/newsread.php?id=26204506062202

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom