FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Bióban utazik a Mol

Bióban utazik a Mol

  2006.06.29. 07:26

A Mol Nyrt. napokon belül aláírja hét vállalkozással azokat a szerződéseket, amelyek keretében 2008-tól évi 220 ezer tonna biodízel üzemanyagot szállítanak a cégek. A biokomponensekkel kevert üzemanyagok nem lesznek drágábbak a hagyományosnál.

Egy uniós direktíva szerint 2010-ig valamennyi tagországban biztosítani kell, hogy a forgalmazott üzemanyagok 5,75 százalékban biokomponenst tartalmazzanak – hangzott el a Mol sajtóbeszélgetésén. Úgy tűnik, a magyar társaság hamarabb, akár már 2008-tól teljesíteni fogja az EU előírását. Thernesz Artúr fejlesztési igazgató elmondta, a bioüzemanyagok térnyerésével csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás, nőhet az ellátás biztonsága, felvevőpiacot biztosítanak a mezőgazdaságnak, s nem utolsósorban új iparág jön létre új munkahelyek teremtésével.

A bioüzemanyagok elterjedésének ugyanakkor korlátai is vannak, mivel nem minden motortípushoz alkalmazhatók, a keverés arányát is viszonylag alacsony szinten kell tartani, s nem utolsósorban az is lényeges tényező, hogy jelenleg a bioadalékok előállítása legalább 20 százalékkal drágább, mint a fosziliseké.

Míg a motorbenzin és a gázolaj tonnája 700 euró alatt volt például áprilisban, addig a bio-etanol és a biodízel ára inkább a 900 eurós árhoz közelített. Egy tonna kukoricából egyébként 300 liter alkohol nyerhető, egy tonna repcemagból pedig 450 liter biodízel üzemanyag. Jelentős ugyanakkor a technológiai különbség, az alkohol-előállításnak magas a beruházási, viszont alacsony az alapanyagköltsége, míg a biodízelnél épp fordítva.

Nem menti meg a kukoricatermelőket

Varró László, a Mol vezető közgazdásza ugyanakkor hangsúlyozta, az energetikai társaság nem kíván beszállni a bioüzemanyagok gyártásába, mint vevő jelenik meg a piacon. Arra a kérdésre, hogy a magyar gabonafelesleg leapasztásában milyen szerepet játszanának, azt válaszolta, hogy a Mol kizárólag a piac igényei, illetve a társaság minél nagyobb eredménye alapján alakítja stratégiáját.

A kérdés azért volt egyébként jogos, mert Magyarországon jelenleg 5 millió tonna kukoricafelesleg van, ami év végére további 3 millió tonnával nőhet majd. A gabonaszövetségnél korábban úgy nyilatkoztak lapunknak, hogy reményeik szerint a felesleg egy részének „eltüntetésében” segíteni fog a bioüzemanyag-gyártás.

A Mol tervei szerint jövő év júniusában kezdi forgalmazni a legalább 4,4 százalék adalékot tartalmazó biomotorbenzint, 2008 januárjától pedig a biodízelt. A két új üzemanyag az ígéret szerint nem lesz drágább a hagyományosnál, amit úgy tudnak megoldani, hogy a környezetbarátabb termékek jövedéki adója mérsékeltebb a hagyományosénál.





Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=137415

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom