FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Újraindulhat a Malév-privatizáció

Újraindulhat a Malév-privatizáció

  2006.06.30. 10:02

Hamarosan kiírják a negyedik tendert a nemzeti légitársaság eladására – erre enged következtetni, hogy a privatizációs szervezet képviselői a héten tárgyaltak a Malév érdekképviseleteinek vezetőivel.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. kommunikációs osztályán az MTI-nek megerősítették a Magyar Nemzet csütörtöki számában megjelent hírt a szakszervezeti tárgyalások tényéről, de a tenderkiírás időpontját nem közölték. A privatizáció megkezdése előtt a szakszervezetek véleményének meghallgatását a törvény írja elő. A Malév privatizációjára eddig kiírt három pályázat eredménytelen volt.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) igazgatósága már háromszor hagyta jóvá a Malév privatizációjának koncepcióját, utoljára 2004 júliusában.

A légitársaság privatizációjára először 1992-ben tett kísérletet a privatizációs szervezet, amikor a kisebbségi pakettet az olasz Alitalia és a Simest befektetési társaság vette meg. Akkor az 5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév 35 százalékát 77 millió dollárért vette meg az Alitalia és a Simest. A 35 százalékos Malév-csomag állami visszavásárlása 1999 közepén történt meg azzal a céllal, hogy megkönnyítse a légitársaság tényleges privatizálását.

A Malév második privatizációs pályázatát 2000 októberében írta ki az ÁPV Rt. a 7,6 milliárd forint jegyzett tőke 10 százalékát kitevő részvénymennyiség megvásárlására. A pályázatra húsz légitársaságot hívtak meg, ám az ajánlatok beadásának napján, 2001. január 8-án a privatizációs szervezet bejelentette a privatizáció felfüggesztését.

Harmadszor, 2004-ben a 3,5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév Rt. 99,95 százalékot kitevő részvénycsomagjára kiírt privatizációs pályázaton két pályázó maradt versenyben. A kisebbségi orosz tulajdonban lévő Air Bridge Rt. és a magyar magánszemélyeket tömörítő ASBK Vagyonkezelő Kft. közül az ÁPV Rt. a kedvezőbb ajánlatot tevő Air Bridge Rt.-vel kezdte meg az egyeztetést.

A légitársaság 2004-es konszolidált mérleg szerinti vesztesége 4,95 milliárd forint, konszolidált árbevétele 123,8 milliárd forint volt, és 36 milliárd forintos adósságot halmozott fel. Az ÁPV Rt. igazgatósága eladásról szóló döntés nélkül zárta le a kiírt, tárgyalásos privatizációs eljárást 2005 augusztusában.

Veres János pénzügyminiszter akkor úgy értékelte, túlzott mértékben a politika kereszttüzébe került a Malév-tranzakció, ezért zárult eladás nélkül a privatizáció. Hozzátette azonban: uniós szabályozás miatt költségvetési pénzből nem lehet támogatást adni a Malévnak, tehát a privatizáció az egyetlen lehetséges megoldás.

Borisz Abramovics orosz üzletember, az AirBridge társaság főrészvényese az idén januárban megerősítette a Malév privatizációja iránti érdeklődését. Hangsúlyozta: várja a lehetőséget, hogy újból indulhasson, ha tendert írnak ki a légitársaság magánosítására.






Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=137510

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom