FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : A Strabag elismeri, hogy műszakilag rossz az ajánlata

A Strabag elismeri, hogy műszakilag rossz az ajánlata

  2006.08.12. 10:44

Osztrák lapértesülés szerint változás állhat be az M7-es autópálya utolsó szakaszának építésére kiírt tender körül.

Az osztrák Wirtschaftsblatt című újságban a Strabag sajtószóvivője Christian Ebner elismeri, hogy ajánlatuk műszakilag nem megfelelő, ami mint ismeretes, a kiírás és a magyar közbeszerzési törvény szerint alkalmatlan, ezért az alacsonyabb ár ellenére nem értékelhető.

Mint a lap augusztus 4-i számában írják, Magyarországon az eddigi legnagyobb útépítési tenderben hirdetnek nemsokára nyertest: a 206 amerikai dollárra (vagyis 43,9 milliárd forint) becsült M7 autópálya utolsó szakaszának építése, amely autópálya Budapestet köti majd össze az Adriával. A három nagy osztrák útépítési vállalat, a Porr, a Strabag, a Bilfinger Berger AG, valamint a francia óriás, a Bouygues pályázott ezért a nagyon jól jövedelmező megbízásért. Mind a négy cég bekerült a kiírás utolsó fordulójába.

Az osztrák lap a Népszabadság cikkére hivatkozva azt állította, hogy már most, jóval a nyertes pályázat kihirdetését előtt tudható, a Porr és a Teerag Asdag AG közös konzorciuma kapja meg a 36 km szakaszra szóló megbízást.

Christian Ebner, a Strabag sajtószóvivője a következőképp nyilatkozott a WirtschaftsBlatt-nak:
„Majd kiderül, hogy valóban a Porr nyeri-e meg a pályázatot. Mert véleményünk szerint nekünk is nagy esélyünk van arra, hogy megkapjuk a megbízást.”

Ebner a következőképpen indokolja bizakodását: „A Porr csupán a műszakilag legjobb ajánlatot nyújtotta be. Amely csak egyike a kiírásban elvárt kritériumoknak. És az nem biztos, hogy ezáltal a Porr-é lenne az összességében legjobb ajánlat.”

Ezen kívül a Strabag az elmúlt években az M7 nyolc egyenként kiírt szakaszából hármat mint a legjobb ajánlatot tevő pályázó megnyert és meg is épített. Így immáron 100 km-t építettünk az M7 autópályán.
A harmadik szakaszt most fejeztük be. Nem utolsó sorban ezen referenciák alapján gondoljuk, hogy most is a legjobb ajánlatot tudjuk tenni.”

Mint a lap kitér rá, Horst Pöchacker, Porr főnök számára ez a presztizs-megbízás fontos stratégiai lépés lenne ahhoz, hogy a magyar piacon megvesse a lábát. Hiszen a Porr nem régóta tevékenykedik Magyarországon. A konszern eddig mindössze egy nagy volumenű megbízásnál bizonyult jobbnak a konkurens pályázó Strabaggal szemben.

A Strabag piacvezető Magyarországon. 2005-ben 38,4%-kal 938 millió euróra növelte bevételét.
Idén ez várhatóan 840 millió euróra csökken. Fő tevékenységi köre az útépítés. Nagy megbízásaik közé tartoznak az M0, M5 és M7 autópályák egyes szakaszai.

A Porr három éve képviselteti magát erőteljesebben Magyarországon. Eddig csupán egy nagy megbízást nyert el (konzorciumban a Swietelsky-vel és a Bilfinger Bergerrel): a 482 millió euróra becsült útdíjas M6 autópálya építését. A projekt összegének kereken egyharmada esik a Porr-ra.

Mint ismert a napokban Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter visszaküldte a Nemzeti Autópálya Zrt.-nek az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakasza megépítésére kiírt tender nyertesére tett javaslatot. A miniszter egyben felkérte a cég vezetését, hogy független jogi és műszaki szakértő bevonásával vizsgálja meg újra a beadott pályázatokat és ennek megfelelően hozza meg felelős, végleges döntését.

Közbeszerzési szakértők szerint a tárgyalások megnyitása aggályos, sértené a közbeszerzési törvényt, mivel a tárgyalásokat ajánlatkérő már lezárta és a közbeszerzési törvény alapján ezzel beállt az ajánlati kötöttség, ezt követően az ajánlatok módosítására nincs lehetőség.

Kérdéses, adhat e más eredményt újabb szakértő bevonása annak fényében, hogy az NA Zrt., külső szakértők és a bírálóbizottság hosszú hónapok óta
vizsgálják az ajánlatokat.

Az esetlegesen eltérő szakértői vélemény már a - befejezési határidőt veszélyeztető - eddig is több hónapra elnyúló procedúra az eddig munkát kérdőjelezi meg.

Ez is alapot adhat a kiválasztásra kerülő vállalkozónak a befejezési határidő módosítására és pótmunkák elszámolására.

A gazdasági tárca sikertörténete az autópályák építési költségeinek lefaragása, mely az M0 autópálya legutóbbi három tenderén már érzékelhető. Az M7 autópályánál már műszaki változtatások is történtek mely szintén némi árcsökkenést okozott, de az igazi árversenyt az újabb pályázók megjelenése jelentette, ennek ellenére előfordulhat, hogy kartel gyanújába keveredett pályázó nyerheti a következő építési feladatot is?

Politikai vagy szakmai döntés születik?

Eddigi szerződések az M7 autópálya építése kapcsán:

M7 Balatonszárszó-Ordacsehi             Hídépítő Betonút          20 km  65
mrd             3,25 mrd/km

M7 Ordacsehi-Balatonkeresztúr          Vegyépszer                  26 km  62
mrd             2,38 mrd/km

M7 Nagykanizsa-Becsehely                Betonút                        17 km
36 mrd             2,11 mrd/km

M7 Zamárdi-Balatonszárszó                Strabag-Hídépítő

            Völgyhíddal
14 km  74 mrd             5,28 mrd/km

            Völgyhíd nélkül
12 km  35 mrd             2,91 mrd/km

Jelenlegi pályázatok 35,5 km:


Betonút-Vegyépszer                                                   35,5 km
41,400 mrd      1,16 mrd/km

Strabag-Hídépítő                                                        35,5
km           41,740 mrd      1,17 mrd/km

Granit-Doprostav                                                        35,5
km           41,741 mrd      1,17 mrd/km

Porr-Viadom-Terrag                                                   35,5 km
43,871 mrd      1,23 mrd/km

Bilfinger-Swietelsky                                                    35,5
km           45,698 mrd      1,28 mrd/km

Egút-Debmút
35,5 km           48,848 mrd      1,37 mrd/km

 

 

 

Forrás: Gondola.hu 
http://gondola.hu/cikk.php?szal=49646

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom