FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Pilóta nélküli repülő: még a NASA-t is leköröztük!

Pilóta nélküli repülő: még a NASA-t is leköröztük!

  2006.08.15. 09:37

A világon elsőként pilóta nélküli repülőgépeket (PNR) állított szolgálatba az ország legkisebb hivatásos tűzoltósága az ország egyik legszegényebb vidékén - közölte Restás Ágoston tűzoltó alezredes, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szendrő tűzoltóparancsnoka a gépek bemutatóján.

A szendrői tűzoltóság 35 tűzoltója 36 település tűzvédelméért felelős, a körzetükhöz tartozik például a Világörökség részét képező Aggteleki Nemzeti Park területe is - mondta a parancsnok, hozzátéve: az esetleges erdőtüzek oltásának hatékonyabbá tétele számukra nem csak lehetőséget, de szakmai kihívást, erkölcsi kötelességet is jelent.

Ennek érdekében egy új, nemzetközi szinten is innovatívnak számító eljárást dolgoztak ki. A tűzoltóságok között mindeddig egyedülálló módon kutatás-fejlesztésre kétszer is sikeresen pályáztak, s ezzel megteremtették a projekt megvalósításának pénzügyi feltételeit.

A fejlesztésben olasz, szlovén és magyar mérnökök munkájának eredményei összegződnek. A magyar tudósok többek között a budapesti Műegyetemen és a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen futó kutatásokkal kapcsolódtak be a programba. Ennek a programnak csak egyik eleme volt a pilóta nélküli felderítő repülőgépek megalkotása és rendszerbe állítása - mondta Restás Ágoston.

Az alig néhány kilós, nem egészen három méter szárnyfesztávolságú, elektromos meghajtású gépek az erdőtüzek felderítéséhez nyújtanak segítséget, hőérzékelős kamerájuk már a felszállás utáni második percben képet és adatot küld a repülőt a földről irányító kezelőnek - ismertette a részleteket a tűzoltó alezredes.

Ezeknek az információknak elsősorban a nagy kiterjedésű erdő- és bozóttüzeknél van jelentősége, amelyeknél az égő részeket szabad szemmel nem lehet áttekinteni. Kisméretű robotrepülők alkalmazásával az Egyesült Államokban is kísérleteznek, mindennapi szolgálatba azonban a világon elsőként Szendrőn állítottak ilyen gépeket.

Valós tűz fölötti kísérletet két évvel korábban megvalósítottunk, mint az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA - közölte nem kis büszkeséggel Restás Ágoston, hozzátéve, hogy egyébként is rendszeres kapcsolatban állnak a NASA fejlesztőivel. A gépek irányítására kiképzett négy tűzoltó a helyszínen öt percen belül képes felszállásra kész állapotba helyezni a PNR-t - jegyezte meg.

A parancsnok ismertetése szerint a jövőben a PNR-repülések dinamikus előretörése várható. A pilóta nélküli repülőgép a tűzvédelem és katasztrófavédelem területén is hatékony segítséget nyújthat az úgynevezett vegetációtüzek felderítése során, de árvizek esetén a gátak monitorozására, eltévedt személyek felkutatása közben pedig a terep átvizsgálására is kiválóan alkalmas lehet.





Forrás: Hetek.hu
http://www.hetek.hu/node/4475

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom