FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Csökkenő fordulatszámon

Csökkenő fordulatszámon

  2006.08.26. 07:47

Az új autó vásárlások eddigi fejlődése úgy tűnik, idén megtörik. Az első félévben még növekedést regisztráltak a gépkocsipiacon, de a hazai gazdaságot befolyásoló események ellenkező irányban hatnak.

- Az idei első félév új autó forgalma mintegy 3 százalékkal magasabb volt a tavalyinál, de ez az előny tiszavirág-életű - mondja dr. Győző Gábor, a Magyar Gépjármű Importőrök Egyesületének elnöke, s így folytatja: - A jelenlegi folyamatok alapján az év végéig 5-6 százalékos értékesítési lemaradás várható.

Mint elmondta, ebben nagy szerepe volt a választások utáni gazdasági megszorító csomagnak.

- Összetettek az okok. Az első félév minden hónapjában többet adtak el, mint tavaly, és telítődött a piac. Az első félévben sok volt az előrehozott vásárlás. Már a választások közeledtével elterjedt, hogy bármelyik párt nyer, kénytelen lesz megszorító intézkedéseket hozni.

Ez a várakozás kihatott a gépkocsi-kereskedelemre, az emberek igyekeztek egy várható drágulást megelőzni. A gépkocsipiac fontos tényezője lett az euró árfolyamnövekedése is. A 270 forintos, és néha efölötti árfolyamú euró az árpolitikájuk felülvizsgálatára kényszerítette a cégeket, mert az év elején még 250-260 forintos euróval kalkuláltak - mondja Győző Gábor.

Az üzemanyagköltségek növekedése a kis fogyasztású, kis kategóriás kocsik nagyobb forgalmára enged következtetni. Ezt a növekedést azonban, mint Győző Gábor megjegyezte, nem lehet érzékelni, ugyanis:

- Hosszú évek óta változatlan, és az első féléves eladások is azt mutatják, a hazai forgalom 90 százaléka kis kocsikból és az alsó-közép kategóriás autókból áll, 100 autóból 90 ebbe a két kategóriába sorolható nálunk hagyományosan. Nagyon nehezen, és viszonylag kismértékben növekszik a dízelüzemű kocsik eladása. Ebben még mindig messze vagyunk a nyugat-európai szinttől. Az összes hazai értékesítés
15 százaléka körül van a dízelek piaci részesedése - mondta az autóimportőrök szervezetének vezetője.

Az eladási ranglista első helyei stabilan változatlanok, a Suzuki nagyságrenddel tartja több mint
19 százalékos hazai piacvezető szerepét az első félévben értékesített18 717 autóval, utána az Opel
10 657-tel sorolt be a második helyre, majd a Ford és Skoda folytatja a sort. A Ford a tavalyihoz képest a legnagyobb arányban növelte eladásait. A Suzuki a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva, azaz önmagához képest adott el kevesebb autót belföldön. Piaci szakértők szerint ebben azonban annak is szerepe van, hogy a nyugat-európai piacon akkora a kereslet Swiftre és SX4-re, hogy nincs belőlük elég a magyar piacnak.

A hazai gépkocsiforgalomba kisszámú eladásaikkal gyakorlatilag nem szólnak bele a luxusmárkák, csupán kuriózumként jegyezhető meg, hogy 1-gyel csökkent a Ferrari értékesítése. Míg tavaly az első félévben 7-et, addig az idei első hat hónapban csak 6-ot vettek Magyarországon belőle.
Az ismertebb prémium márkák közül az Audi vezet (857), követi a Mercedes (724), majd a BMW (697).

De visszatérve a földi valósághoz, több zalai gépkocsi-márkakereskedésnél is érdeklődtünk az eddigi és a várható értékesítéseik alakulása iránt. Jelzi a piac nyártól döcögését az is, hogy több cég illetékese jelezte, most nem szeretne részt venni a témában, és információkat adni az általa képviselt márka forgalmát illetően. Úgy vélték, a kereskedelmet befolyásoló gazdasági intézkedések, elsősorban a kormány takarékossági csomagja, az árfolyam, a 300 forint körüli üzemanyagár hatásainak még nem látják a végét.

Az idei első félévet azonban kivétel nélkül mindenki sikeresnek minősíti. A Blázi Autóház Kft. zalaegerszegi Fiat szalonjában Baranyai István szalonvezető elmondta, ebben szerepe van annak, hogy a modellpalettájuk összetétele széles körben érinti az ügyfeleiket, mindenki igényét ki tudják elégíteni, egy bizonyos kategóriáig. Mint mondta, a nagy kocsik kategóriájában nincsenek most jelen, de a kereslet elsősorban a Fiat erősségét, a kis- és középkategóriás autókat helyezi előtérbe.

- A tavalyi első félévhez képest idén nőttek az eredményeink, ebben szerepe van annak is, hogy az összes típusunkban elérhető a dízel multi-jet motorcsalád. Az 1300 köbcentis a legkisebb, ezt keresik legtöbben. A nagyobb űrtartalmú motorokat nem annyira keresik, mert a regisztrációs adó miatt kedvezőtlenebb helyzetbe kerültek a benzinesekhez képest - így Baranyai István.

Elmondta továbbá, hogy minimális árkorrekciókat hajtott végre a márka néhány típusán, részben a forint-euró árfolyam változása miatt, továbbá az ABS fékrendszer általánossá válása drágított meg néhány típust.

- Inkább a készpénzhiány miatt szenvedünk. Az emberek többsége devizahitelre vásárolt, amely most is kedvezőbb mint a forint alapú, de az emberek már félnek az árfolyamromlástól és inkább várakoznak. Amikor bejön egy család, és kiszámoljuk, hogyan jönne ki a havi törlesztés, sokan nem merik bevállalni, nem tudják, hogyan alakul a fizetésük, mert az új törvények szerint ugyanabból a bruttóból kevesebb fizetést fognak hazavinni az emberek - említette, s hogy már az elmúlt hónapban érződött az emiatti forgalomcsökkenés.

Baranyai István elmondta továbbá, hogy az egerszegi és környékbeli vállalkozások anyagi helyzetét, a beruházások visszafogását mutatja, hogy leálltak a kishaszongépjármű-vásárlásokkal.

- Csökkenő tendenciát mutat Zalaegerszegen is az autóeladás, és ez megjelenik mind a használt, mind pedig az új autók körében. A megvalósuló vásárlásokon belül viszont megnövekedett a készpénzes vevők száma - közölte érdeklődésünkre Kürti Erika, a Renault egerszegi szalonvezetője.

- Míg eddig a vásárlásoknak körülbelül a 2 százaléka volt készpénzes, addig mára 30-40 százalékra nőtt a készpénzes vevők száma, talán azért, mert félnek a deviza és a forint közötti árfolyamkülönbözettől. Viszont megjelentek olyan vásárlók is, akik azt mondták, inkább kiveszik a bankból a pénzüket, hiszen szeptembertől kamatadót kellene fizetniük. Így inkább kicserélik az autójukat újra.

Véleménye szerint az érdeklődés május óta tartó csökkenésének a piac telítődése az oka.
Ebben szerepet játszik az autók értékcsökkenésének üteme és a hitelkonstrukciók hatása.

- Nagyon sokan belefutottak abba, hogy hitelre, nulla százalékos előleggel megvásárolták az autójukat. Most benn vannak egy olyan hitelkonstrukcióban, amiből nem tudnak kiszállni, mert a kétéves kocsijuk nem ér annyit, mint amennyi hiteltörlesztésük még fennmaradt.

- Májusig nem volt problémánk, viszont a megszorító intézkedések nyilvánosságra kerülése óta visszaesett az érdeklődés, a kis kocsik iránt is. A kis kategóriát vásárló réteget érinti elsősorban a munkahely megszűnése, az anyagi egzisztencia gyengülése - így Fatér Imre, Skoda márkakereskedő.

- Volt olyan ügyfelünk, aki kiszámolta, a havi 40 ezres törlesztést még kibírja a családi költségvetés. Mára azonban 48 ezerre nőtt a törlesztőrészlete, amit nem tud fizetni. Jobb esetben segítünk eladni a kocsiját, mert ha a bank foglalja le, azzal nagyon rosszul jár. Sajnos több esetben várható, hogy ősszel megindulnak a végrehajtások. Nyáron a végrehajtók is szabadságon voltak - mondta a cégvezető.

 

 

Forrás: Zalai Hírlap
http://www.zalaihirlap.hu/gazdasag/20060825_csokkeno_fordulatszamon

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom