FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Új sebességi világcsúcs a villanymozdonyoknál

Új sebességi világcsúcs a villanymozdonyoknál

  2006.09.04. 12:22

Új világcsúcsot állított fel az osztrák vasutak (ÖBB) német gyártmányú mozdonya a villamos meghajtású vasúti vontatójárművek kategóriájában.

A Siemens által kifejlesztett, az ÖBB nomenklatúrája szerint 1216 sorozatszámot viselő Eurosprinter mozdony az újonnan épült Nürnberg és Ingolstadt közötti pályán 357 kilométer/óra sebességet ért el. Ezzel szakállasnak mondható világcsúcs dőlt meg. A villanymozdonyok eddigi sebességrekordját ugyanis még 1955-ben állította fel egy francia mozdony, amely Bordeaux és Dax között 331 kilométerrel száguldott.

A rekorder mozdony teljesen szokványos darab, a Siemens által gyártott és Ausztriának szállított Eurosprinterek harmadik nemzedékéhez tartozik. Az osztrák vasút összesen 350 darabot rendelt ebből a típusból (darabár 4 millió euró), amelyet négy darab háromfázisú aszinkron motor hajt; összteljesítményük 8700 lóerő. A normál vontatási sebesség 230 km/óra.

A csúcskísérlethez a mozdonynak 30 kilométeres "nekifutásra" volt szüksége, a 357 km/ó értéket négy percen át tartotta.

A vasúti járművek sebességcsúcsát mindazonáltal nem az Eurosprinter tartja: az abszolút világcsúcs a francia vasutak (SNCF) szuperexpresszének (TGV) nevéhez fűződik. Egy ilyen szerelvény
1990. május 18-án 515,3 kilométeres óránkénti sebességet ért el a Párizs és Lyon közötti vasútvonalon. Ezzel éppen a német szuperexpresszt (ICE) taszította le a csúcslista éléről. Két évvel korábban ugyanis egy német szerelvény állított fel világrekordot 406,9 km/óra sebességgel Würzburg és Hannover között.






Forrás: National Geographic.hu
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=3&id=7812

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom