FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Fapadosra vált az M7-es új szakasza

Fapadosra vált az M7-es új szakasza

  2006.09.09. 08:01

Spórol a költségvetés az M7-es utolsó 36 kilométerén. A Porr-Viadom-Terrag-Asdag konzorciuma Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között a korábbi áraknál negyven százalékkal olcsóbban építi meg a sztrádát.

A beruházás tenderén tegnap hirdettek eredményt. Elégedett lehet magával Kóka János. Egyelőre ugyanis kizárólag a gazdasági tárca vezetőjének beavatkozásaival magyarázható, hogy az M7-es utolsó hiányzó szakasza a vártánál olcsóbban épülhet meg. A 36 kilométernyi autópálya építési költségét előzetesen
70 milliárd forintra becsülték, ám végül a beruházásra érkezett legmagasabb árajánlat sem haladta meg a
49 milliárd forintot. A siker egyelőre egyedi, az azonban biztos: ha a nem várt megtakarítás valóban csak egy miniszteri intézkedésen múlott, a költségvetés több százmilliárd forintot dobott ki az ablakon az elmúlt évek autópálya-építéseinél.

A Porr-Viadom-Terrag-Asdag (PVT-M7) konzorciuma nyerte meg az M7-es Balatonkeresztúrt Nagykanizsával összekötő szakaszának építésére kiírt közbeszerzési eljárást - jelentette be tegnap Reményik Kálmán. A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a győztes pályázó

43,8 milliárd forintért építi meg a balatoni autópályát a főváros és az országhatár között teljessé tévő sztrádaszakaszt. Így az M7-es utolsó hiányzó része a megszokott kétmilliárd forint helyett 1,2 milliárd forintért készülhet el kilométerenként.

A hivatalos magyarázatok szerint az összesen negyvenszázalékos megtakarítás mintegy fele az úttervezési előírások gazdasági tárca vezetője által elrendelt racionalizálásának tudható be.
Az autópálya-építőknek legalábbis az új előírások szerint az eddigi 140 helyett már csak 130 kilométer/órás tervezési sebességre kell kiépíteniük az M7-es új szakaszát.

A sztráda két pályája közti elválasztó sáv másfél méterrel lesz keskenyebb az eddigieknél, így csökken az autópálya teljes szélessége is. Mindez, valamint a töltésrézsűk meredekségének növelése jelentős mennyiségű földmunkát tesz megtakaríthatóvá. Emellett spórolásra ad módot, hogy az alul- és felüljárók optimalizálása révén Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között kevesebb híd és csomópont kialakítására lesz szükség.

Ezzel együtt az M7-es befejezése akár további 2,5 milliárd forinttal is olcsóbb lehetett volna.
A mintegy 36 kilométernyi autópálya megépítésére ugyanis nem a PVT-M7, hanem a Betonút-Vegyépszer konzorciuma adta a legkedvezőbb árajánlatot. Mindez azonban a verseny eredményét végül nem befolyásolta, mert a győztes öt versenytársának ajánlatait a tender bírálóbizottsága kivétel nélkül hibásnak találta. A neves útépítő cégek konzorciumainak partvonalon kívülre kerülését azonban minden esetben ajánlataik tartalmi hibáival magyarázták. Pusztán formai hibák miatt egyetlen ajánlatot sem nyilvánítottak érvénytelennek.

Az M7-es befejezésére a hivatalos menetrend szerint 2008 májusáig kell várni. Feltéve, hogy az NA Zrt. a győztes konzorciummal a terveknek megfelelően a jövő pénteken alá tudja majd írni a szerződést, és így az építési munkák előkészítése még az idén megkezdődhet. Ezt azonban kétségessé teszi, hogy a kiesett útépítők nem fogadják el az eredményt.

Tímár Gyula, a tenderen a legolcsóbb ajánlatot adó konzorciumban érdekelt Vegyépszer elnök-vezérigazgatója szerint pályázatukban nem volt olyan hiba, ami indokolta volna érvénytelenné nyilvánítását. Ezért a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordulnak. Más forrásból úgy tudjuk:
ha itt, az M7-es ügyében folyó immár hetedik jogorvoslati eljárásnál is az NA Zrt.-nek adnak igazat, egyes hoppon maradt útépítők az unió illetékes hatóságainál is készek panaszt tenni.

Sztrádák helyett autóutak

Lassítják az autópálya-programot. A gazdasági tárca elképzelései szerint legalábbis a jövőben a tervezett autópályák egyes szakaszait csak alacsonyabb kiépítési szinten, autóútként építenék meg.
A beruházásokról a konkrét döntést a forgalmi igények alapján hoznák meg. Annyit azonban máris lehet tudni: a szakminisztériumban a jövőbe tolnák a 2/A jelű és a 4-es út autópályává való kiépítését.

Az M3-as miskolci bekötő szakaszát sem fejlesztenék tovább, és az M6-os is csak autóútként épülne meg Dél-Dunántúlon. Emellett ha a tervek valóra válnak, a 8-as útból is csak a ködös jövőben lesz M8-as autópálya.

Akárhogy is, az autópálya-építés költségeinek visszaszorítása kissé kifogta a szelet a sztrádákért harcoló helyi politikai lobbik ellen kiálló gazdasági tárca vitorlájából. Azzal ugyanis, hogy az M7-es egy kilométere az eddigi kétmilliárd forint helyett csak 1,2 milliárd forintba kerül, a sztrádák hirtelen olcsóbbá váltak, mint a jelenleg 1,4 milliárd forintos áron jegyzett autóutak - például az M0-ás.

Mindezt legfeljebb azzal lehetne ellensúlyozni, ha a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. az autóutak árának csökkentésében is az M7-esen elérthez hasonló eredményeket produkálna, és bebizonyítaná:
a legegyszerűbb gyorsforgalmi út egymilliárd forint alatti áron is megépülhet.





Forrás: ma.hu
http://ma.hu/page/cikk/ad/0/154397/1

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom