FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Még várni kell az etanolos fővárosi buszokra

Még várni kell az etanolos fővárosi buszokra

  2006.09.10. 08:38

Budapesten még bizonyosan időbe telik a teljes egészében etanollal üzemelő Scania Omnilink városi autóbusz megjelenése, de néhány vidéki nagyvárosban a közeljövőben tesztelik azokat, tudta meg az mfor.hu a vállalat péntek délelőtti sajtótájékoztatóján.

Magyarországra érkezett a Svédországban immár 15 éve üzemelő Scania etanol-üzemű autóbusza, hogy testközelből is megismerkedhessen a szakma a károsanyag-kibocsátásnak hadat üzenő modellel.
Az 1980-as évek közepén a svéd cég a stockholmi tömegközlekedési vállalattal (SL) együttműködve kezdte el kifejleszteni a városi autóbuszoknál az etanol üzemű dízel motorokat.

A gyártás 1989-es kezdete óta mintegy 600 etanol üzemű autóbuszt szállított le, nagy részüket svédországi városok közlekedési vállalatainak, de az utóbbi években a világ más részein - Olasz-, Spanyol- és Lengyelországban - is egyre komolyabban érdeklődnek a környezetbarát autóbuszok iránt. Napjainkra a svéd főváros központjában üzemelő autóbuszok mindegyike alternatív üzemanyagot használ, így nagymértékben csökkent a környezeti terhelés és a légszennyezettség.

Hazánkban Kaposváron, Szegeden és Miskolcon is érdeklődnek a modell iránt, mesélte lapunknak
Héjj Demeter, a Scania Hungária Kft. autóbusz üzletág-vezetője, a főváros azonban még egy korábbi dízel motort sem próbált ki arra hivatkozva, hogy nem lett volna etikus a többi autóbuszgyártóval szemben.
A svéd vállalat ennek ellenére nem adta fel a próbálkozást, Héjj szerint a bioüzemanyagok elterjedését ösztönző állami szerepvállalás sokat lendítene a jelenlegi helyzeten.

Az államon nem múlik

Az állam szerepét hangsúlyozta a sajtótájékoztató bevezetőjében a svéd nagykövet, Bengt Lundborg is.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium osztályvezetője, Hibeiné Joó Márta elmondta, a harmadik jövedéki adó módosítás van folyamatban, hogy elősegítsék a bioüzemanyagok további terjedését, s teljesítsék a 2010-re kitűzött uniós célokat. Szeptember elseje óta az E85 szabványosnak számít, s a buszspecifikus E95 szabványosítását is el szeretnék érni, amennyiben jelentős igény mutatkozik az üzemanyag iránt. A szakértő elmondta, a szándék megvan az állam részéről, s elvi akadálya nincs a bioetanolos járművek és az üzemanyag terjedésének, az ügyintézés azonban nem gyors.

A skandináv országban nemcsak a buszok, de a személyautók terén is megtörténtek az első fejlesztések. A Saab 9-5 BioPower bevezetése sikeres, a bevezetés óta Svédországban eladott modellek 80 százaléka BioPower üzemű. Nem is csoda a zöld üzemanyaggal működő járművek iránti növekvő kereslet, az ország 2020-ra kőolajtól független országgá szeretne válni.





Forrás: mfor.hu
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=29776&pat=6

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom