FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Transelektro-trolik kalapács alatt

Transelektro-trolik kalapács alatt

  2006.09.11. 08:18

Elárverezi a Transelektro közlekedési cégének félkész trolibuszait a társaság felszámolója. A hatmilliárd forintot meghaladó adósság rendezéséhez azonban a teljes vagyon eladása sem lesz elég.

A hitelezőknek kell eldönteniük meddig működtesse a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Zrt. bajai üzemét a felszámoló. A tavaszig talán elvegetáló gyár sorsától függetlenül azonban bele kell törődniük: a Transelektro-csoport cégének összeomlásán több milliárd forintot buknak. A tavaly ilyenkor még
Székely Péter vállalatbirodalmának húzóvállalkozásaként emlegetett és a MÁV motorvonattenderének megnyerését ünneplő társaság ráadásul nemcsak beszállítói, hanem dolgozói kifizetésére is képtelen - többségüket október elején elbocsátják.

Százhatvan hitelező jelentette be a társasággal szembeni követelését augusztus végéig - tájékoztatta lapunkat Somorjai Béla. A társaság felszámolására kijelölt Tax-Audit Kft. ügyvezetőjének összesítése szerint a nyilvántartásba vett tartozások összege meghaladja az 5,5 milliárd forintot, további 770 millió forint követelés regisztrálása pedig még folyamatban van.

Azt, hogy az összesen 6,3 milliárd forintos adósságból a GTK valójában mennyit tud kifizetni, a felszámolás június 22-i jogerőre emelkedése előtti helyzetet rögzítő zárómérleg elkészítése és néhány héten belül várható auditálása után lehet meghatározni. Már most egyértelmű azonban: a vállalat teljes vagyonának eladása is csak a követelések szerény hányadának rendezésére nyújthat fedezetet.
A GTK felszámolását megindító és a kielégítési lista végén álló legkisebb - egy-tízmillió forintjukra váró - beszállítók pedig várhatóan semmit nem kapnak majd vissza pénzükből.

A hitelezők előreláthatólag szeptember végén döntenek majd a további lépésekről. Ennek ellenére a felszámoló már bejelentette: október közepén árverésen próbálja értékesíteni a GTK üzemében álló
38 félkész trolibuszt, illetve a gyártásukhoz használt berendezéseket, licencjogokat. Az elsőként kalapács alá kerülő vagyon értékét összesen 600-700 millió forintra becsülik. Somorjai Béla szerint azonban csak találgatni lehet: a troligyártás befejezésének lehetősége megér-e ennyit valakinek?

A bizonytalanság nem meglepő, mivel a GTK-nál készülő trolik szállítási szerződését megrendelőik, a budapesti, a debreceni és a rigai közlekedési vállalatok már korábban felmondták. Ezzel együtt a lehetséges érdeklődők között emlegetik a GTK egyik tulajdonosa, a Resonator Kft. és a cseh Skoda Holding közös cégét, a Ganz Skoda Zrt.-t. A társaság néhány gyártási jog két hónapos, ideiglenes használatáról már tárgyalt is a felszámolóval. Szabó András, a Resonator ügyvezetője pedig lapunknak megerősítette: valóban szeretnék átvenni annak a tíz trolinak a gyártását, amit a GTK a BKV-nak kezdett gyártani. Cáfolta viszont, hogy a licencjogokat megvásárolták volna a felszámolótól.

Emellett a GTK trolijainak alumínium kocsitesteit gyártó lengyel Solaris is megvizsgálta a járművek megszerzésének lehetőségét. Nagyobb összeget azonban senki nem akar áldozni a számítások szerint legkevesebb 2,5 milliárd forintért befejezhető járművekért.

Úgy tudjuk: az árverésre elvárt befektetők leginkább árejtéses licitben gondolkodnak.
Bármennyi is legyen azonban az árverésen elért bevétel, a felszámolónak a csődtörvény előírásai szerint az összeg felét a zálogjoggal biztosított követelések azonnali kifizetésére kell fordítania. Mivel ezek összértéke meghaladja a 2,6 milliárd forintot, rendezésükre a legfeljebb 700 millió forintos kikiáltási árról induló troliárverés feltehetően nem nyújt majd fedezetet.

A bevétel fennmaradó részéből a GTK fizetésükre július óta hiába váró háromszáz dolgozóját kellene kifizetni. A bértartozás összege azonban önmagában is mintegy 200 millió forint. Emellett ezeket a költségeket tovább növeli, hogy a Tax-Audit ügyvezetője szerint október elején mintegy 170 dolgozónak kénytelenek lesznek felmondani. A még meglévő bajai üzem ugyanis gazdaságosan legfeljebb
80-100 embernek adhat munkát. Így az esedékessé váló bérjellegű költségek összege a végkielégítésekkel együtt meghaladja a 800 millió forintot is.

Mindez azt jelenti: az utcára kerülés előtt álló dolgozóknak egy darabig még várniuk kell pénzükre. Legalábbis, ha a trolibuszok nem kelnek el, vagy a licitet megnyerő befektető is lemond alkalmazásukról. Végső esetben természetesen a Tax-Audit a bérek kifizetésére kérheti a bérgarancia-alap támogatását is. A dolgozók járandóságának teljes önerős kifizetéséhez viszont a - bevételek felét automatikusan felemésztő - zálogjoggal biztosított követelések rendezéséig a felszámolónak egymilliárd forintot jóval meghaladó árat kellene kialkudnia a GTK vagyonának értékesítésénél. Erre azonban leghamarabb a bajai üzem tavaszra tervezett eladása adna lehetőséget.






Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/416786/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom