A menetrend nyár elején annyiban változott, hogy a vonatok fogadására szolgáló peronok és a tervezett gyalogosfelüljáró avatására már inkább a decembert tartották alkalmasnak. A légikikötő egyes termináljának szomszédságában azonban öt hónap alatt egyetlen kapavágás sem történt.
Így a vasútavatás előkészületei helyett egyelőre újabb miniszteri ígértek lennének időszerűek.
Az év végéig valószínűleg nem fejezi be új állomásának építését Ferihegyen a MÁV. Értesüléseink szerint a társaság nyílt közbeszerzési eljárással már kiválasztotta a repülőtéri állomás kivitelezőjét.
A Budapest-Vecsés vasútvonal 6,5 milliárd forintos rekonstrukciójának részeként megvalósítandó beruházás tenderén ennek ellenére előreláthatólag csak október végén hirdetnek majd eredményt. Feltéve, hogy azt a gazdasági tárca decemberi vasútavatást szorgalmazó vezetője is jóváhagyta.
A miniszteri fejbólintást késlelteti, hogy a beruházás előkészítése nem zárult le. A Központi Közlekedési Felügyelet befejezte a Szemeretelep vasúti megálló mintegy másfél kilométerrel távolabbra helyezéséhez, illetve a vasútállomást a repülőtérrel összekötő gyalogos-felüljáró építését megelőző engedélyezési eljárást. A részben az Európai Unió támogatásával megvalósítandó program finanszírozásához szükséges források elkülönítése viszont elhúzódott.
Egyelőre nem tudni, mikor kezdődhetnek meg az építkezések Ferihegynél. Annyi azonban már biztosnak látszik, hogy a Nyugati pályaudvarról leghamarabb csak a jövő tavasszal lehet majd kijutni a repülőtérre. Így a ferihegyi vasútra harminc éve váróknak néhány hónap késést még le kell nyelniük.
Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/419789/