FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Gazprom-Mol kooperációról tárgyalt Kóka

Gazprom-Mol kooperációról tárgyalt Kóka

  2006.10.14. 09:24

A Kék Áramlat gázvezeték balkáni meghosszabbítását a Gazprom a Mollal készíti elő, s az orosz óriáscéggel való stratégiai partnerség jóvoltából Magyarország elosztó központtá válhat Kelet-Közép-Európában - mondta Kóka János gazdasági miniszter.

Kóka János együtt elnökölt Leonyid Rejman orosz információs technológiai és távközlési miniszterrel a magyar-orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság második ülésén. A magyar gazdasági miniszter három kulcsfeladatot emelt ki a tucatnál több áttekintett tervezet közül.

Az első az energiabiztonság a téli időszak előtt, valamint a közös energetikai projektek, mindenekelőtt a Gazpom-Mol tervek előmozdítása. Kóka szerint a Gazprom és a Mol közös vállalata fél éven belül készíti el a tanulmányt Fekete-tenger alatti orosz-török gázvezeték ("Kék Áramlat") Törökországtól Ausztriáig való meghosszabbításának megvalósíthatóságáról, beleértve egy tízmilliárd köbméteres magyarországi gáztároló létesítését is. Maga a megvalósítás hozzávetőleg öt évet és több milliárd dolláros befektetést igényel - mondta a magyar tárcavezető. A Gazprom már jelezte, hogy a Mol részt vesz a megvalósításban is mint beruházó.

A másik kulcsfeladat Kóka szerint Záhony kelet-nyugati "átkapcsoló" csomóponttá tétele annak érdekében, hogy "Magyarországon - s ne Lengyelországon vagy Szlovákián - át haladjon az orosz, sőt távol-keleti áru Nyugat-Európába, és a magyar határmelléken teremtse munkahelyek tízezreit". A záhonyi nemzetközi logisztikai központ létrehozását egy tavaly májusi magyar-orosz-ukrán memorandum irányozta elő, munkacsoportot alakítva a három fél, illetve vállalataik hozzájárulásának vizsgálatára - emlékeztettek megfigyelők. Orosz elemzők szerint az ázsiai-csendes-óceáni térségből Nyugat-Európába irányuló, elég szerény konténerforgalom gyors megélénkítése nem könnyű feladat.

Kóka mindenesetre rámutatott, hogy a MÁV már alapított egy külön vállalatot a záhonyi fejlesztésekre, és jelezte: moszkvai vizitjén még tárgyal Igor Levityin orosz közlekedési miniszterrel, s az orosz szándék a következő napokban véglegesedhet. Ezután háromoldalú találkozót kell tartani Ukrajnával együtt.
Magyar részről készen áll a projekt, s a jövő évben indulhat - jelentette ki a miniszter, várva az orosz és ukrán beruházásokat.

A harmadik kulcsfeladatként Kóka a miskolci közös nanotechnológiai kutatólaboratórium beindítását jelölte meg egy magyar állami beruházás segítségével, ami után a központ orosz beruházókat fogadhat, s
EU-pénzeket vonhat be, majd piacra viheti az orosz know-how és a magyar technológia találkozásának produktumait. A miskolci központ 2007 első felében eszközöket vásárolhat az 1,8 milliárd forintnyi közpénzből, s egy hónapon belül elkészül az üzleti modell az orosz fél részvételének mikéntjéről - mondta a magyar miniszter.

Kóka és Rejman megállapodott két új munkacsoport alakításában a gyógyszerpiac és a turizmus területén, túl a négy meglévő munkacsoporton (energetika, közlekedés, mezőgazdaság, kutatás-fejlesztés).

Egy kérdésre Rejman jelezte: megelégedéssel nyugtázta Kóka biztosítékait arra vonatkozólag, hogy
"a tévében látott magyarországi események" nem hatnak ki a kormány irányvonalára, s az üzleti fejlesztés feltételeire.

Az orosz miniszter bizakodott, hogy a budapesti bíróság igazságos ítéletet hoz a Metrovagonmashnak a metrókocsitender eredményére vonatkozó fellebbezése ügyében. A vesztes orosz cég keresetének alapja, hogy a nyertes konzorcium egyik tagja, a Transelektro Közlekedési Rt. ellen a tender ideje alatt csődeljárás indult, ami kizáró ok.

Az S&P befektetői alapsávba emelte a Gazpromot

Az S&P pénteki londoni közleménye szerint a Gazprom hosszú távú vállalati adósságkibocsátói besorolása az eddigi spekulatív "BB plusz"-ról a befektetői alapszintet jelentő "BBB mínusz"-ra emelkedik, tükrözve a mind kedvezőbb árazási környezetet a hazai, az egykori szovjet, valamint az európai piacon.

A hitelminősítő szerint a Gazprom exportárai 2006-ban és 2007-ben várhatóan rekordszintre emelkednek, mivel ezek az árak mintegy kilenc hónapos lemaradással követik a világpiaci olajárat. Emellett egyes kelet-európai, valamint egykori szovjet térségbeli országokkal idén újratárgyalták az ellátási feltételeket, felfelé módosítva az árakat, amelyek jövőre még tovább emelkednek, áll az S&P elemzésében.

A hosszú futamú orosz szuverén devizaadósi besorolás a Standard & Poor's listáján "BBB plusz", azonos Magyarországéval, és két fokozattal magasabb a Gazpromnak most megadott befektetői alapszintnél.




Forrás: origo.hu
http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20061013gazprommol.html

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom